9 آذر 1393
شماره خبر: 132723

طرح پژوهشی امكان سنجی ساماندهی بازنشستگان متخصص البرز اجرا می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

طرح پژوهشی امكان سنجی ساماندهی بازنشستگان متخصص البرز اجرا می شود


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز از اجرای طرح پژوهشی امکان سنجی ساماندهی بازنشستگان متخصص با هدف استفاده از تخصص، ايجاد درآمد تكمیلی و تقویت روحیه بازنشستگان خبر داد.
علي ايماني در جلسه هم انديشي طرح پژوهشي امكان سنجي ساماندهي بازنشستگان فرهيخته تامين اجتماعي استان البرزبا اشاره به اجراي طرح پژوهشي امكان سنجي ساماندهي بازنشستگان متخصص در استان گفت: با توجه به خيل عظيم بازنشستگان تامين اجتماعي در استان و وجود نخبگان پيشكسوت بازنشسته در ميان آنان و نيز به منظور گسترش فرهنگ پژوهش و ايجاد پويايي علمي جامعه بازنشستگان منخصص و استفاده از تجارب آنان در رشته هاي مختلف ؛ اين طرح با حمايت موسسه كار و تامين اجتماعي و به همت اداره كل تعاون ،كار ورفاه اجتماعي و كانون بازنشستگان استان البرز براي اولين بار در كشور اجرايي مي گردد. ايماني با اعلام اين مطلب كه طرح مورد اشاره برگرفته از طرح (S.E.S)senior experten servicesدر كشور آلمان مي باشد اظهار داشت : اين طرح نخستين بار در كشور آلمان پياده سازي گرديد كه موفقيتهايي را نيز در ساير كشورها در جهت بكار گيري از تخصص و تجارب بازنشستگان كسب كرده است .به همين منظور نيز با همت موسسه كار و تامين اجتماعي و اداره كل تعاون،كار ورفاه اجتماعي و بازنشستگان متخصص استان براي اولين بار اين طرح در كشور و در استان البرز پايه گذاري و در حال تحقيق و اجرا مي باشد. وي اهداف اين طرح را استفاده از تخصص بازنشستگان،ايجاددرآمد تكميلي و تقويت روحيه و كارايي بازنشستگان اعلام نمود و گفت : اين طرح در فاز مطالعاتي خود ، انجام مطالعه و بررسي نياز سازمانها به خدمات مشاوره اي تخصصي بازنشستگان، بررسي وضعيت فرهنگي اقتصادي بازنشستگان و جمع آوري و ايجاد بانك اطلاعاتي از مشخصات و تخصصهاي بازنشستگان استان را در دست تدوين دارد.
مدير كل تعاون، كار ورفاه اجتماعي مزاياي اجراي طرح مذكور را استفاده از توان تخصصي افراد،صرفه جويي در هزينه هاي مشاوره اي، كاهش آسيبهاي اجتماعي، كاهش هزينه هاي درماني بازنشستگان و ايجاد رضايتمندي و احساس آرامش در بازنشستگان اعلام کرد. اين مسئول تصريح كرد: با اجراي اين طرح در استان مي توانيم با تعيين ويژگيهاي روانشناسي بازنشستگان جهت راه اندازي كسب و كار، برگزاري دوره هاي اموزش كارآفريني، طراحي و اجراي فرايندهاي لازم جهت همكاري بازنشستگان در مشاغل تخصصي، تهيه آئيين نامه نحوه تشكيل و تعيين مديريت كانون مديران و متخصصين بازنشسته در جهت رشد و پويايي تخصصي بازنشستگان و توسعه استان به اهداف اين طرح دست پيدا كنيم.
در پايان اين نشست، اعضاي تيم راهبردي گروه تحقيق طرح مذكور مطالبي را عنوان نموده و پرسشنامه هايي بين 30نفر از بازنشستگان فرهيخته كه بصورت تصادفي تعيين شده بودند توزيع و توسط آنان تكميل شد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود