9 آذر 1393
شماره خبر: 132776

زیرساختهای ایجاد مرکز علمی- کاربری در شهرک پوشاک اشتهارد فراهم است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

زیرساختهای ایجاد مرکز علمی- کاربری در شهرک پوشاک اشتهارد فراهم است


مدیرکل فنی وحرفه ای استان البرز گفت: با توجه به آماده بودن زیرساختهای نخستین شهرک آموزش صنعت پوشاک کشور در اشتهارد، یک مرکز جامع علمی- کاربردی در این مجموعه راه اندازی شود.
دیداری با حضور حسن عزیزی مدیرکل آموزش های فنی و حرفه ای استان البرز و ایرج اشتهاردی خیر و نیکوکار اشتهاردی (بانی راه اندازی نخستین شهرک آموزشی صنعت پوشاک کشور در اشتهارد) در دفتر مدیرکل در کرج برگزار شد. حسن عزیزی در نشست امروز ضمن قدردانی از تلاش های این فرد نیکوکار در تاسیس بزرگترین و نخستین شهرک آموزشی پوشاک کشور اظهار داشت: شهرک آموزشی پوشاک اشتهارد مجموعه ای با امکانات مناسب و استادان مجرب است که می تواند گام مهمی در بهبود وضعیت پوشاک کشور بردارد.
وی گفت: این مرکز از بزرگترین مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور است که با توجه به ظرفیتهای ویژه منطقه ای و بومی به عنوان مجری طرح آموزش محصول محور، نخستین شهرک آموزش و اشتغال صنعت پوشاک کشور محسوب می شود. عزیزی با توجه به آماده بودن زیرساختها در این مجموعه، گفت: به منظور بهره برداری کامل از تمام ظرفیت های این مرکز پیشنهاد می کنم مقدمات راه اندازی یک مرکز جامع علمی - کاربردی در این شهرک فراهم شود. در این نشست مقرر شد روند اجرای ایجاد مرکز علمی کاربردی در شهرک آموزشی تولیدی صنعت پوشاک کشور پیگیری شود. تشریح چگونگی آموزش در کارگاه های مختلف آموزشی براساس استانداردهای آموزش فنی و حرفه ای و آماده سازی ساختمان های آموزشی، نمازخانه، مهدکودک و رستوران از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود. نخستین شهرک آموزشی تولیدی صنعت پوشاک کشور شهریورماه امسال با حضور وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینی به مساحت 32 هزار متر مربع و با زیربنای 12 هزار و 170 متر مربع در شهرستان اشتهارد استان البرز افتتاح شد. با راه اندازی این شهرک، سالانه 1 هزار نفر از سراسر کشور در زمینه صنعت پوشاک در دوره های 4 ماهه آموزش خواهند دید. این شهرک دارای 13 کارگاه آموزشی، آشپزخانه صنعتی و خوابگاه مجهز است. آشنا کردن هنرجویان با ماشین های صنعتی تولید پوشاک، طراحی رایانه ای پوشاک و سیستم های آموزشی مربوط به این بخش از عمده فعالیت های این شهرک در حوزه آموزشی و تولید صنعت پوشاک است.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود