24 آذر 1393
شماره خبر: 133650

کمبود 20عضو هیئت علمی وتعطیلی نسبی پژوهش در دانشگاه محیط زیست کشور

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

کمبود 20عضو هیئت علمی وتعطیلی نسبی پژوهش در دانشگاه محیط زیست کشور


رئیس دانشگاه محیط زیست کشور با اشاره به محدودیت های مالی این دانشگاه گفت: این امر سبب تعطیلی نسبی پژوهش و تعطیلی بازدیدهای دانشجویی این دانشگاه شده است.
اصغر محمدی فاضل با اشاره به محدودیت های منابع مالی تنها دانشگاه محیط زیست کشور گفت: سال 91 کاهش اعتبار چند صد میلیونی را تجربه کردیم و اعتبارات کنونی نیز تنها حدود 10 تا 20 درصد نیازهای دانشگاه را پاسخ می دهد. وی یادآور شد: زمان تصویب موافقت اصولی دانشگاه، ابلاغی به اعتبار سه میلیارد تومان مطرح شد ولی از این مبلغ و سایر وعده ها چیزی نصیب دانشگاه نشد و دوره های تحصیلات تکمیلی نیز بدون افزوده شدن اعتبار لازم اضافه شد. محمدی فاضل بدهی های حال حاضر این دانشگاه را شامل بدهی شهریه به دانشگاه علمی –کاربردی، استقراض 150 میلیون تومانی از سپرده و عمرانی، بدهی حدود 100 میلیون تومانی به پیمانکار غذای دانشجویی و بدهی 400 میلیون تومانی به هئیت علمی و اعضای حق التدریس اعلام کرد. وی تعطیلی بازدیدهای دانشجویی و شکایت دانشجویان از دانشگاه به وزارت علوم، تعطیلی نسبی پژوهش، زیرساخت ورزشی نیمه کار و .... را از تبعات کمبود منابع مالی برشمرد. محمدی فاضل کمبود دست کم 20 نفر عضو هیئت علمی تمام وقت را از مشکلات اساسی دانشگاه عنوان کرد و گفت: برای جذب این افراد به مجوز نیاز داریم اما اخذ مجوز در حلقه بسته ای قرار گرفته و ما در این چرخه گرفتار شدیم.
دانشگاه محیط زیست، اتاق فکر مشکلات ملی و استانی
رئیس دانشگاه محیط زیست کشور با اشاره به تاسیس این دانشگاه در سال 1351 یادآور شد: تنها دانشگاه محیط زیست کشور در حال حاضر دارای هزار دانشجو، سه دانشکده و دو واحد مستقل یکی انستیتو علوم و فناوریهای محیط زیست و دیگری پژوهشگاه محیط زیست است. به گفته محمدی فاضل در حال حاضر تمرکز اصلی این دانشگاه بر آموزش های مهارتی، علمی- کاربردی و بین المللی است و این دانشگاه پایلوت استفاده از انرژی باد و انرژی خورشیدی به صورت مجموعه ترکیبی بوده که در حال بهره برداری است. محمدی فاضل طرح های شاخص در دست اجرای این دانشگاه را شامل طرح 50 هزار دلاری درباره استاندارد سازی کشورهای عضو اکو (با توجه به استقرار انستیتو علوم و فناوریهای محیط زیست کشورهای عضو اکو در این مرکز دانشگاهی) و طرح 250 هزار دلاری تغییر اقلیم در حوزه کشورهای عضو اکو است. وی افزود: در حوزه انستیتو علوم و فناوری های محیط زیست اکو توانستیم از ظرفیت های استادان خارجی از افریقای جنوبی و نیوزلند برای آموزش های خلاقیت، محیط بانی و آموزش های ضمن خدمت استفاده کنیم. محمدی فاضل ظرفیت این دانشگاه به عنوان اتاق فکر مشکلات ملی و استانی، اجرای آموزش های ضمن خدمت به مدیران و صنایع، سابقه درخشان در حوزه اخلاق مدیریت و تفکر محیط زیست را از جمله ظرفیت های قابل ارائه دانشگاه برای استان برشمرد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود