25 آذر 1393
شماره خبر: 133732

روزشمار هفته وقف در البرز اعلام شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

روزشمار هفته وقف در البرز اعلام شد


مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز در آستانه فرارسیدن هفته وقف، روزشمار این هفته را اعلام کرد و محور اصلی برنامه‌ها را ترویج این فرهنگ دینی دانست.
حجت‌الاسلام محمد صالحی اظهار داشت: فرهنگ حسنه وقف اگر در جامعه‌ای به درستی اجرا شود، بخش مهمی از نیازهای اقتصادی آن جامعه به ویژه نیازهای اقتصادی افراد کم‌درآمد و آسیب‌پذیر برطرف می‌شود. وی تصریح کرد: اجرای صحیح این سنت حسنه و الهی، نیازمند این است که مردم از برکات و دستاوردهای اجرای وقف در جامعه آگاه شده و با آگاهی کامل در این زمینه اقدام کنند. مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: تحقق این مهم نیز نیازمند فرهنگ‌سازی است و باید دستگاه‌های متولی امور فرهنگی به ویژه رسانه‌ها، همراهی لازم را با اداره اوقاف داشته باشند. صالحی با اشاره به در پیش بودن هفته وقف، گفت: محور اصلی برنامه‌های اداره اوقاف در این هفته، ترویج فرهنگ وقف بوده و برنامه‌های متعددی نیز در این زمینه برای اجرا آماده شده است. وی افزود: همچنین با تعیین روزشمار هفته وقف، هر روز به صورت ویژه به یکی از جنبه‌های این سنت حسنه و الهی توجه شده و برنامه‌های آن روز نیز با این محوریت اجرا می‌شود. مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز در ادامه به تشریح نامگذاری روزشمار هفته وقف که از تاریخ 29 آذر ماه تا پنجم دی ماه است، پرداخت. بر اساس این طرح نخستین روز هفته وقف تحت عنوان "وقف، عمل امینانه به نیات واقفین و رفع نیازهای بشری" نامگذاری شده است.
به گفته صالحی، روز 30 آذر ماه به نام "وقف، سنت نبوی، سیره ائمه اطهار(ع) " مشخص شده و سومین روز این هفته که مصادف است با روز اول دی ‌ماه به نام "وقف، علم و فناوری و نقش حوزه و دانشگاه" مزین گردیده است. مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز اعلام کرد روز دوم دی‌ ماه تحت عنوان "وقف تجلی مودت اهل بیت (ع) با تکریم امامزادگان" نامگذاری شده است. به گفته صالحی سوم دی ‌ماه به نام "وقف، جهاد اقتصادی، ارتقاء بهره وری موقوفات" و چهارم دی‌ ماه نیز با نام "وقف، بانوان واقف و توسعه مشارکت های اجتماعی" نامگذاری شده است. بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته آخرین روز هفته وقف مصادف با پنجم دی ماه نیز به نام "وقف، نهاد ممتاز دینی و نشر فرهنگ قرآنی" مشخص شده است.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود