25 آذر 1393
شماره خبر: 133787

قرارگاه جدید پلیس‌ راه البرز احداث می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

قرارگاه جدید پلیس‌ راه البرز احداث می‌شود


مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان البرز گفت: تجهیز و بازسازی پاسگاه‌های پلیس‌راه انجام شده و مجوز برای ساخت قرارگاه جدید پلیس‌راه اخذ شده تا مکانی درخور شأن استان احداث کنیم.
قاسم باقری در مراسم گرامیداشت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری که با حضور نمایندگان مردم کرج در مجلس، مدیرکل راه‌و‌شهرسازی البرز و جمعی از مسئولان برگزار شد با اشاره به موقعیت استان البرز و حجم سنگین تردد از آن اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال از لحاظ حجم تردد، البرز رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است. وی افزود: در 8 ماهه امسال نیز بیش از 247 میلیون و 453 هزار تردد ثبت شده که نسبت به سال گذشته حدود 4 درصد افزایش تردد را در استان داشته‌ایم. مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان البرز گفت: با توجه به حجم تردد و موقعیت خاص البرز باید همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه راه‌وشهرسازی برای تسهیل در رفت‌وآمد تلاش کنند. وی با اشاره به آغاز طرح زمستانی در محورهای استان البرز از یک ماه گذشته بیان کرد: البرز در سه ماهه و 5 ماهه نخست سال 93 رتبه اول کاهش تلفات جاده‌ای را در کشور به خود اختصاص داده که افتخار بزرگی برای استان محسوب می‌شود که مرهون تلاش نیروهای خدمات‌رسان و امدادی استان است. باقری گفت: در 8 ماهه اول امسال نیز استان البرز رتبه دوم کشوری در کاهش تلفات جاده‌ای کسب کرده است. وی افزود: با توجه به حجم تردد و ساماندهی آن، رویکرد و اولویت اداره‌کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان، توسعه ITS بوده و همچنین از یکسال گذشته تاکنون 2 همایش ایمنی موتورسواران در فردیس و اشتهارد برگزار و 800 فقره کلاه ایمنی و 2 هزار بسته برچسب شب‌رنگ برای موتورسیکلت‌ها توزیع شد.
وی با اشاره به اقدامات این اداره‌کل تصریح کرد:احداث و بهره برداری از 4 دستگاه پل عابر پیاده در آزادراه کرج- تهران و 2 دستگاه پل در قزلحصار و بازسازی چند مورد دیگر در نقاط مختلف کرج انجام شده و چند مورد نیز در آزادراه کرج –قزوین، گلشهر و شهر جدید هشتگرد در دست احداث است. باقری از ایمن‌سازی فیزیکی 10 مدرسه در حاشیه راه و اجرای برنامه‌های آموزشی در 20 مدرسه با 5 هزار دانش‌آموز خبر داد و گفت: تجهیز و بازسازی پاسگاه‌های پلیس‌راه انجام شده و مجوز برای ساخت قرارگاه جدید پلیس‌راه اخذ شده تا مکانی درخور شأن استان احداث کنیم. مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان البرز با اشاره به بازسازی پاسگاه پلیس‌راه کندوان، اظهار داشت: با صدا و سیما البرز نیز تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر ارتباط همه روزه برای اطلاع‌رسانی وضعیت راه‌ها منعقد شده است. وی از فعالیت شبانه‌روزی مرکز مدیریت راه‌های استان البرز خبر داد و گفت: این مرکز مجهزترین و فعال‌ترین مرکز مدیریت راه‌ها در کشور است. وی بیان کرد: برای نخستین بار در کشور نصب تابلوی مسیرنمای ترافیکی در البرز ایجاد شد که البته با برخی مشکلات فنی مواجه است و به زودی رفع می‌شود. باقری از 6 دستگاه دوربین پلاک خوان جدید که از امکانات و فناوری بالایی برای کمک به کاهش و تسهیل در ترافیک برخوردار است خبر داد و گفت: سامانه تعیین مدت زمان سفر در البرز برای اولین ‌بار در کشور راه اندازی شد که از ابتدای جاده چالوس تا پایان حوزه استحفاظی استان البرز، مدت زمان سفر با توجه به حجم ترافیک مشخص می‌شود که مسافران می‌توانند به مدیریت و برنامه‌ریزی برای سفر خود بپردازند. وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم مشکلات مالی و اعتباری دولت اقدامات خوب و مناسبی در بخش‌های مختلف انجام شده و مردم نیز حماسه‌های پرشوری ایجاد کرده‌اند از جمله حماسه اربعین که ارتش 20 میلیونی به پشتوانه و امنیت ایران مسیر طولانی را پای پیاده تا کربلا طی می‌کنند که این امر وظیفه مارا سنگین‌تر می‌کند. مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان البرز گفت: تلاش می‌کنیم حداکثر ناوگان‌ها را برای انتقال مسافران به مرزها بفرستیم تا سهم کوچکی در این حماسه بزرگ داشته باشیم.



منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود