27 آذر 1393
شماره خبر: 133909

هم افزایی حوزه و دانشگاه موجب نا امیدی دشمنان می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

 هم افزایی حوزه و دانشگاه موجب نا امیدی دشمنان می شود


مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز گفت: حوزه و دانشگاه نبایستی هیچ وقت از هم جدا باشند و این وحدت و هم افزایی موجب مایوس شدن دشمنان از جوانان ایران اسلامی خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین 'ابوالفضل بنی احمدی' در آستانه سالروز شهادت شهید مفتح و روز 'وحدت حوزه و دانشگاه' با بیان این مطلب افزود: وحدت حوزه و دانشگاه نیل به اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی را سرعت می بخشد. وی با اشاره به اینکه عده ای همواره به دنبال جدایی دین از سیاست بخصوص در دین اسلام هستند، اظهار داشت: آنها خواستار عمل به دین تنها در چارچوب مساجد هستند و می گویند که سیاست مداران به مملکت داری بپردازند ،کاری که هم اکنون در عربستان اجرا می شود. مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز ، دین زدایی از دانشگاه ها را یکی از اهداف اصلی معاندین و دشمنان به دین و دینداری در جامعه دانست و گفت: پس از انقلاب اسلامی شورای فرهنگی، نهاد رهبری در دانشگاه ها ایجاد شد و جمعی از روحانیون همچون شهیدان مطهری، مفتح، بهشتی و علامه جعفری ماموریت حضور در دانشگاه ها را برعهده گرفتند تا جوابگوی مسایل دینی دانشجویان باشند. وی ادامه داد: این روحانیون و دانشمندان والامقام با طرح بحث های دینی و روشنگری و آشنایی جوانان و دانشجویان با مبانی دین و اسلام ناب ، توانستند گام های بلندی در رفع دسیسه های معاندین و بدخواهان به دین و اسلام در دانشگاه ها بردارند و برنامه های آنها را خنثی کنند و در نهایت دشمنان را برآن داشت که دست به ترور آنها بزنند. بنی احمدی با بیان اینکه دشمنان به دنبال استفاده ابزاری از دانشجویان برای دین زدایی از جامعه هستند، یادآورشد که این قشر آگاه جامعه همواره نشان داده است که در مقابل هر توطئه ای ایستادگی کرده و پیرو فرمان رهبر معزز انقلاب اسلامی هستند . این استان حوزه بر شناسایی هر چه بیشتر ظرفیت های حوزه و دانشگاه در حوزه های مختلف و همکاری بیش از پیش آنها برای پیشبرد کشور و انقلاب تاکید کرد و افزود: باید حوزه در بخش هایی از فعالیت های دانشگاهی که قوت لازم را پیدا نکرده همچون بحث های پژوهشی فرهنگی تربیتی، تقویت کرسی های آزاد اندیشی مورد تاکید مقام معظم رهبری و برگزاری جشنواره های علمی پژوهشی حضور بیشتری پیدا کند .
مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز همچنین با اشاره به ضرورت فعالیت و ورود طلاب در تولید پایان نامه های دانشجویی اظهارداشت : برخی دروس دانشگاهی بویژه روانشناسی، علوم تربیتی و علوم سیاسی اغلب از وارداتی هستند که دانشگاه ها می توانند برای رفع این معضل از حوزه استفاده کنند. بنی احمدی در پایان گفت: وظیفه مسوولان فرهنگی و علما و اساتید حوزه و دانشگاه در گام اول بصیرت افزایی خود و در گام بعد آگاهی بخشی طلاب و دانشجویان این نخبگان و ذخیره های انقلاب و پشتوانه نظام و آینده ساز مملکت می باشد. 27 آذر ماه سالروز شهادت شهید مفتح در سال 58 است، این شهید بزرگوار در روز 27 آذر 1358، هنگام ورود به دانشکده الهیات، توسط گروهک فرقان هدف گلوله قرار گرفت و به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود