29 آذر 1393
شماره خبر: 133940

کمک های اندک نیکوکاران هم گره گشای مشکلات است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

کمک های اندک نیکوکاران هم گره گشای مشکلات است


مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان البرز با بیان اینکه مشارکت در امر نیکوکاری نیازی به سرمایه کلان ندارد، گفت: کمک های اندک مردم نیکوکار در قالب وقف ، می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات جامعه باشد.
حجت الاسلام والمسلمین 'محمد صالحی' پیش ازخطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود: به همین خاطر، سازمان اوقاف و امور خیریه ، موضوع وقف جمعی را در دستور کار قرار داده است. وی بیان کرد:' همه واقف باشیم '، شعار اصلی سازمان اوقاف وامور خیریه کشور است که براین اساس بستری برای مشارکت عمومی درامور خیریه فراهم می شود.
صالحی گفت: وقف فقط مختص افراد سرمایه دارنیست ، بلکه همه مردم با هر توان مالی می توانند در امور خیریه که اثرات نیکوی دنیوی و اخروی دارد، مشارکت کنند. مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان البرزادامه داد: اکنون ساخت یک بیمارستان بزرگ برای درمان بیماران سرطانی کشور توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در دست اقدام قرار دارد که به زودی اوراق مشارکت وقفی برای تکمیل این طرح منتشر می شود. وی اظهار کرد: قشرهای مختلف مردم می توانند با مشارکت دراین امر خیر به احداث ، تکمیل و تجهیز این بیمارستان کمک کنند. صالحی افزود: امروزه یکی از راه های کمک به اقتصاد کشور،مشارک در طرح های وقفی است. وی ادامه داد: به تازگی دو مرکز درمانی به همت خیرین دراستان البرزراه اندازی شده که در این اقدام مهم، توجه به سنت حسنه وقف، تاثیربسزایی داشته است. مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان البرز، مرمت و بازسازی امامزادگان و اماکن مقدسه را ازدیگر وظایف این اداره کل برشمرد که باهمکاری مردم می توان گام های موثری برداشت. وی ، اجرای طرح حفظ قرآن کریم با مشارکت 10 هزار نوجوان و جوان ازطرح های در دست اقدام اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز برشمرد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود