3 دی 1393
شماره خبر: 134112

کارگاه سنجش الکترونیکی در استان البرز به بهره‌برداری رسید

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

کارگاه سنجش الکترونیکی در استان البرز به بهره‌برداری رسید


مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان البرز گفت: پیرو درخواست سازمان آموزش‌ فنی‌و حرفه‌ای البرز، کارگاه سنجش الکترونیکی در البرز به بهره‌برداری رسید.
حسن عزیزی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در بخش آزمون توسط مرکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای البرز اظهار داشت: آزمون یکی از فرایند‌هایی است که برای همه حوزه‌ها نظیر کارآموختگان آموزشگاه آزاد، آزمون‌های ادواری، صنایع ساختمان و کارآموزان بخش صنعت اجرا می‌شود. وی با بیان اینکه فرایند آزمون همواره رو به توسعه و پیشرفت بوده است، افزود: در حال حاضر آزمون‌ها در سطح استان البرز به صورت الکترونیکی انجام می‌پذیرد. مدیرکل آموزش فنی‌و‌حرفه ای البرز با اشاره به اینکه امروزه تمامی مراحل فرآیند آزمون از مرحله ثبت‌نام، دریافت کارت ورود به جلسه تا برگزاری آزمون به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، تصریح کرد: پرداخت هزینه صدور کارت گواهینامه نیز به صورت آنلاین انجام ‌می‌شود.
عزیزی با اشاره به اقداماتی که برحسب دستور سازمان آموزش فنی‌ و حرفه‌ای کشور در البرز به صورت پایلوت اجرا می‌شود، اظهار داشت: جایگزین کردن آزمون الکترونیکی با آزمون‌های کتبی از جمله مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در البرز است که قبل از اجرایی شدن این طرح برگزاری آزمون‌های کتبی اغلب هزینه‌های زیادی را متحمل مراکز آموزش‌ فنی‌و حرفه‌ای می‌ساخت. وی با بیان اینکه نهادینه شدن آزمون‌های الکترونیکی در مراکز آموزش‌ فنی‌ و حرفه‌ای مستلزم ایجاد زیرساخت‌های لازم بود، تصریح کرد: با تحقق این مهم کارگاه سنجش الکترونیکی با به‌کارگیری نرم‌افزار و سخت‌افزار‌های لازم در البرز به بهره‌برداری رسید. مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز با اشاره به اینکه چند نوبت آزمون به صورت الکترونیکی در این کارگاه برگزار شده است، خاطرنشان کرد: برگزاری اولین دوره کارآموختگان طرح آموزش بازاریابی، تولید و فروش شهرستان اشتهارد در مرکز سنجش‌الکترونیکی کرج واقع در مرکز شماره 3 شهید رهبری به صورت الکترونیکی صورت گرفته است. عزیزی با بیان اینکه در نظر داریم به دلیل کمبود منابع اعتباری طرح آزمون الکترونیکی را گسترش دهیم، اظهار داشت: درصدد هستیم به نقطه‌ای برسیم که همه آزمون‌ها به صورت الکترونیکی برگزار شود و آزمون‌های کتبی به حداقل ممکن خود برسد.





منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود