8 دی 1393
شماره خبر: 134461

جشنواره فصل انتظار در البرز برگزار می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

جشنواره فصل انتظار در البرز برگزار می‌شود


مدیر بنیاد مهدویت استان البرز گفت: جشنواره فصل انتظار با محوریت امام عصر(عج) همزمان با آغاز امامت حضرت مهدی (عج) در البرز برگزار می‌شود.
حجت الاسلام محمدرضا عسگری در نشست خبری با خبرنگاران که در محل دفتر بنیاد مهدویت با محوریت تشریح برنامه‌های نهم ربیع‌الاول برگزار شد، با اشاره به اینکه طبق مصوبه دولت کارکنان بخش دولتی موظف به گذراندن 20 ساعت آموزش ضمن خدمت مهدویت هستند، اظهار داشت: مجری این دوره‌های آموزشی بنیاد مهدویت است. وی با بیان اینکه تربیت مدرسان معارف مهدویت از دیگر برنامه‌های کاری بنیاد مهدویت است، افزود: در این دوره افراد علاقه‌مند بعد از گذراندن 3 سال دوره‌های آموزشی موفق به کسب مدارک و گواهینامه می‌شوند. حجت الاسلام عسگری با اشاره به اینکه تولید و چاپ کتاب و نرم‌افزار‌ پیرامون مقوله مهدویت از جمله برنامه‌های کاری بنیاد مهدویت است، خاطرنشان کرد: تا این لحظه بیش از 200 عنوان کتاب تخصصی مهدویت در بخش‌های گوناگون و درده‌های سنی مختلف به چاپ رسیده است. مدیر بنیاد مهدویت البرز با بیان اینکه بیش از 300 مربی در مرکز قم تربیت و فارغ‌التحصیل شده‌اند، تصریح کرد: تعدادی از این افراد در قم و برخی دیگر در مناطق مختلف کشور برای آموزش معارف مهدویت فعالیت دارند. وی با اشاره به اینکه در کل کشور "کتاب نگین آفرینش 1و 2" به طور مقدماتی و تکمیلی آموزش داده می‌شود، بیان کرد: در بخش آموزش، سه دوره مقدماتی، تکمیلی و تربیت مربی آموزش داده می‌شود. حجت الاسلام عسگری با بیان اینکه حسب دستور حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی مرکز بنیاد مهدویت البرز در سال 89 افتتاح شد، اظهار داشت: ریاست هئیت امنای این بنیاد در هر استانی بر عهده نماینده ولی‌فقیه است. وی با بیان اینکه در حوزه‌های علمیه و دانشگاه استان البرز حداقل دو دوره آموزش مهارت مهدویت برگزار شده است، گفت: در بقاع متبرکه و کارگاه‌های انتظار ویژه دانش‌آموزان تا کنون بیش از 23 هزار نفر تحت آموزش قرار گرفته‌اند. مدیر بنیاد مهدویت با تاکید بر اینکه در بخش‌های مختلف فرهنگی و ورزشی برنامه‌های متنوعی داریم، خاطرنشان کرد: پایان‌نامه‌هایی که پیرامون مهدویت تالیف شده باشد مورد استفاده بنیاد و در برخی مواقع به چاپ می‌رسد. وی با بیان اینکه در صدد هستیم دوره‌های آموزشی با موضوع مهدویت در حوزه کودکان و نوجوانان برگزار کنیم، تصریح کرد: در این دوره مربیان کودکان را با معارف دینی و مهدویت آشنا می‌سازند.
حجت الاسلام عسگری با اشاره به اینکه برای 80 معلم از ناحیه 3 و 4 آموزش و پرورش کرج دوره‌های آموزشی برگزار شده است، افزود: این دوره‌ها برای معلمان و فرهنگیان نواحی 1 و 2 در سال آینده برگزار می‌شود. وی با اشاره به فرا رسیدن نهم ربیع‌الاول و آغاز امامت حضرت مهدی (عج) بیان کرد: در نظر داریم به مناسبت فرا رسیدن هزارو صدو هفتادو ششمین سال امامت حضرت ولی عصر (عج) برای تجدید عهدو پیمان با امام حی خود جشن بگیریم. مدیر بنیاد مهدویت البرز گفت: 11 دی ماه سال جاری مصادف با نهم ربیع الاول در جشن آغاز امامت حضرت مهدی(عج) که با حضور فرهنگیان، مربیان معارف مهدویت و مهدی‌یاران برگزار می شود تفاهم‌‌نامه همکاری با آموزش و پرورش منعقد می‌شود.
وی با اشاره به اینکه رونمایی از آثار جدید بنیاد مهدویت در بخش نرم افزار از دیگر برنامه‌های این مراسم است، بیان کرد: سخنرانی این مراسم توسط نماینده ولی‌فقیه در البرز انجام می‌شود. مدیر بنیاد مهدویت البرز با اشاره به برگزاری جشنواره فصل انتظار با محوریت امام عصر (عج) خاطرنشان کرد: این جشنواره نهم ربیع‌الاول با حضور مربیان مهدویت و فرهنگیان آموزش دیده مهدویت در بخش دانش‌آموزان برگزار می‌شود. حجت الاسلام عسگری با بیان اینکه 12 دی ماه آزمون سراسری معارف مهدویت در البرز برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این آزمون در سایر استان‌های کشور نیز به صورت همزمان برگزار می‌شود.




منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود