10 دی 1393
شماره خبر: 134603

برگزاری نخستین همایش تخصصی مدیریت وبازاریابی آموزشگاههای آزاد استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

برگزاری نخستین همایش تخصصی مدیریت وبازاریابی آموزشگاههای آزاد استان البرز


نخستین همایش تخصصی مدیریت وبازاریابی آموزشگاه با مشارکت اداره کل آموزش فنی وحرفه ای وکانون استانی انجمن های صنفی آموزشگاههای آزاد استان در سالن آمفی تاتر اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان البرزبرگزار شد.
نخستین همایش تخصصی مدیریت وبازاریابی آموزشگاه با مشارکت اداره کل آموزش فنی وحرفه ای وکانون استانی انجمن های صنفی آموزشگاههای آزاد استان البرزبا حضور دکتر پرند معاون وزیر تعاون ،کار ورفاه اجتماعی ورئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای ومهتدس بدیعی رئیس کانون انجمن های صنفی کل کشور ،حسن عزیزی مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان البرزواقدس رضائیان رئیس کانون انجمن صنفی استان البرزوجمعی ازمسئولین استانی در سالن آمفی تاتر اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان البرزبرگزار شد .
دكتر پرند معاون وزیر تعاون ،کار ورفاه اجتماعی ورئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور ،ارتباط و تعامل منطقی بین بخش دولتی و خصوصی در حوزه آموزش های مهارتی را مهم دانست وافزود سازمان آموزش فنی وحرفه ای و کانون انجمنهای صنفی نباید خود را از یکدیگر جدا ببینند بلکه باید بدانند هریک بخشی از یک ساختار کلان هستند که در غیر این صورت دچار بخشی نگری می شوند و در اثربخشی و کارایی آن ها تأثیر منفی خواهد داشت. وی همچنین بيان داشت :آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد ضروری است برای اتصال زنجیره آموزش های مهارتی به اشتغال، مشارکت فعال داشته باشند. رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور افزود :آموزشگاههای آزاد باید بتواند در فرایند آموزش از نیازسنجی، برنامه ریزی، اجرا و نظارت به یک مدیریت کارآمد دست یابد.از سوی دیگر یکی از نکاتی که باید توسط آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد در راستای توسعه همه جانبه این آموزشگاه ها به آن توجه شود، مدیریت آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد به عنوان یک بنگاه اقتصادی و تغییر نگاه تک بعدی و تغییر رویکرد از یک آموزشگاه به یک بنگاه اقتصادی و توجه به تمام ابعاد و عوامل مؤثر در اداره یک آموزشگاه است؛ در این مسیر هدایت انجمن های صنفی و کانون های استانی امری ضروری است. وی گفت :آموزشگاه ها باید سهم خود را در توسعه فضای کسب و کار کشور مشخص نمایند و برای تحقق آن برنامه ریزی نمایند. ایجاد تعاونی های آموزشی توسط آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد می تواند یکی از راهکارهای مؤثر برای توسعه سهم آموزشگاه ها در فضای کسب و کار کشور است. دکتر پرند معاون وزیر تعاون ،کار ورفاه اجتماعی ورئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور ،افزود :سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز متقابلاً تلاش می کند از طریق تعامل منطقی با بخش خصوصی و مشخصاً انجمن ها و کانون های صنفی آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد در سطوح استانی و ملی بتواند در پویایی این آموزشگاه ها و هدایت و نظارت آن ها در مسیر صحیح گام بردارد. مهتدس بدیعی رئیس کانون انجمنهای صنفی آموزشگاههای آزادکشور ؛در ادامه همایش بر هماهنگی وهمسویی انجمنهای صنفی برای رسیدن بر اهداف وبرنامه های این انجمن در راستای توسعه وترویج آموزشهای مهارتی فنی و مهارتی وتعامل این کانون با سازمان وادارات کل در استانها برای رسیدن به نتایج مطلوب تاکید کرد . حسن عزیزی مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان البرزدر ابتدای این همایش ضمن تاکید بر نقش آموزشگاههای آزاد وبخش خصوصی در اجرای تعهدات آموزشی وسهم بسزای آنها در تعلیم وتربیت نیروی متخصص مورد نیاز استانها در بخشهای مختلف براساس برنامه ریزی های انجام شده، برحمایت این اداره کل ازآموزشگاهها در سطح استان تاکید کرد ونقش کانون انجمنهای صنفی آموزشگاهها ی آزاد را در این زمینه مهم ارزیابی نمود . وی حرکت به سمت آموزشهای اشتغال محور واجرای طرحهای جدید سازمان به کمک بخش خصوصی را مورد توجه قرار داد وبه نمونه های موفق از طرحهای اجرا شده در این استان اشاره کرد. در طول این همایش دکتر انصاری ودکتر ناصحی فرد اعضای هیات علمی دانشگاه ، مطالبی را در خصوص تکنیک های بازار یابی آموزش ومدیریت تغییر ونگرش به رقبا پیرامون آموزشگاههای آزاد مطالبی را برای مدیران آموزشگاههای آزاد استان ارائه نمودند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود