17 دی 1393
شماره خبر: 135142

دوره آموزشی تغییر نگرش کودکان معارض قانون درندامتگاه فردیس

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

دوره آموزشی تغییر نگرش کودکان معارض قانون درندامتگاه فردیس


در راستای توافقنامه اداره کل زندانهای البرز وهلال احمر استان یک دوره کلاسهای آموزشی تحت عنوان تغییر نگرش کودکان معارض قانون در ندامتگاه فردیس در 14 جلسه برای مددجویان کانون اصلاح و تربیت برگزارشد.
اختتامیه این دوره درندامتگاه فردیس باحضور جبار باقری مدیرکل زندانهای البرز ، امیر لله گانی معاونت امور دانشجویی وامور جوانان هلال احمر کشور، دکتر نصیری مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز، باقرنیا معاون مدیرکل اقدامات تامینی وتربیتی سازمان زندانها ، عسگری مدیرکل امورفرهنگی واموراجتماعی استانداری البرز وصفیاری رئیس ندامتگاه فردیس برگزار شد. بنابر این گزارش در ابتدای این جلسه جبار باقری مدیر کل زندانهای استان البرز با بیان این مطلب که جمعیت هلال احمر یک شخصیت حقوقی مستقل ودارای فدراسیون به نام است گفت: در هر کجا عنوان هلال احمر به گوش می رسد نوعدوستی، کمک رسانی توام با دستگیری از گرفتاران ورفتارهای مددکارانه و نهایتا" بشر دوستانه در اذهان تداعی می شود. وی افزود: همکاری سازمان زندانها با هلال احمر فرصتی است مغتنم جهت یاری رسانی به افراد دردمند و آسیب دیده که به گونه ای قربانی مسائل اجتماعی می باشند و امیدواریم این تعامل در سطح استان البرز نیز به اوج خود برسد. باقری تصریح نمود : کانون به معنی زندان نیست افرادی که در آن نگهداری می شوند مددجویان کم سن و سالی هستند که برای جامعه پذیرشدن و انطباق با ارزشهای اجتماعی و آموزش مهارتهای زندگی ونحوه مقابله با بحران نگهداری می شوند که البته چه بهتر بود در جامعه و در کنار خانواده این جریان طی می شد اما بعضا" خانواده از هم گسیخته شده وکارکردهای خود را از دست داده است از این رو ناچار هستیم برای بالندگی و رشد ، از کارکرده های حمایتی و تربیتی دیگری کمک بگیریم . وبی با اشاره به بازدید یکی از خیرین از اندرزگاه نسوان در ندامتگاه فردیس اظهار داشت: این خیر عزیز ، با مشاهده اطفال کنار مادران زندانی ، عمیقا" متاثر شده و تصمیم گرفت تا یک ساختمان بعنوان مهد کودک منطبق به تمام استانداردهای که بهزیستی تعریف نموده است در کنار این اندرزگاه احداث نماید که مراحل پایانی آن در حال انجام است مادست این خیرین و، هلال احمر و تمامی کسانیکه در این عرصه ها یاری رسان ما هستند می بوسیم. پس از سخنان مدیرکل زندانهای البرز امیر لله­گانی معاونت امور دانشجویی وامور جوانان هلال احمر کشور طی سخنانی درخصوص فعالیتها وهمکاریهای جمعیت هلال احمر با ارگانها وسازمانهای مختلف گفت : ما ازهیچ کوششی دراین عرصه دریغ نخواهیم کرد واز امکانات موجود جهت ارائه آموزشها استفاده خواهیم نمود که در این خصوص ارتباط موثری با سازمان زندانها برقرار نموده ایم .
در ادامه گفتنی است:این دوره به مدت سه ماه به طول انجامید .و کلاسهای مهارتهای اساسی زندگی ، اصول هفت گانه هلال احمر، امداد وکمکهای اولیه برگزار شد.
شایان ذکراست دراین مراسم گروه سرود کانون اصلاح وتربیت سرودی را اجرا نمودند که مورد توجه حضار قرارگرفت .بنابر این گزارش در خاتمه به مددجویانی که دراین دوره از آموزش شرکت کرده بودند گواهی نامه آموزشی اهداء گردید.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود