21 دی 1393
شماره خبر: 135392

ناهماهنگی عامل تاخیر در اجرای طرحهای مناسب سازی البرز است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ناهماهنگی عامل تاخیر در اجرای طرحهای مناسب سازی البرز است


مدیرکل بهزیستی البرز مناسب سازی را یکی از مهمترین حقوق معلولان خواند و گفت: ناهماهنگی بین دستگاههای اجرایی این استان سبب شده تا اجرای طرحهای مناسب سازی درآن به کندی انجام شود.
'افروز بهرامی'افزود: معلولان 10درصد جمعیت جامعه را تشکیل می دهند اما از فرصتهای برابر شهری و خدماتی مانند سایر افراد جامعه بهره مند نیستند.وی با اعلام اینکه قانون جامع حمایت از معلولان در 16 ماده اجرایی سندی محکم برای تامین نیازهای این قشر است، ادامه داد: از این قانون تنها تبصره کسری بودجه دولت برای معلولان دیده می شود و سایر مواد اجرایی آن مغفول مانده است . بهرامی، روند اجرایی طرحهای مناسب سازی در استان البرز را نامطلوب ارزیابی کرد و افزود: تنها 13 درصد طرحهای مناسب سازی در این استان اجرایی شده است در حالی که از زمان مصوبه شورای عالی شهرسازی اگر مقررات صحیح اعمال شده بود اکنون شاهد رفع این مشکل درتمام کشور بودیم. مدیرکل بهزیستی استان البرز یکی از مشکلات اساسی در اجرای طرح های مناسب سازی در استان البرز را جزیره ای عمل کردن دستگاههای اجرایی عنوان کرد و گقت: اکنون مناسب سازی پیاده روهادر طرح ویژه معولان به معاونت عمرانی شهرداری و مناسب سازی خیابانها نیز به معاونت عمرانی دستگاه اجرایی متولی محول شده اس که این ناهماهنگی سبب کندی در اجرای این بخش از طرحهای ویژه معلولان شده است. وی با تاکید براینکه عزمی ملی برای اجرای طرحهای مناسب سازی نیست، اضافه کرد : این طرحهای ساده را با اندک بودجه و تنها با برنامه ریزی و هماهنگی می توان اجرایی کرد. مدیرکل بهزیستی استان البرز یادآورشد: اکنون با همکاری معاونت عمرانی استانداری البرز درصدد هستیم تا با مطالعات بیشتر و بهره گیری از ظرفیت سایر دستگاههای اجرایی هرچه سریعتر در زمینه تامین خواسته های شهری وخدماتی معلولان بهره ببریم .
اعتبارهای بهزیستی براساس میزان آسیبهای اجتماعی استانها توزیع می شود
بهرامی درادامه با اشاره به حضور معاون بودجه بهزیستی کشور در استان البرز، گفت: یکی از مشکلات بهزیستی این استان کمبود اعتبارهای مددجویی و تملک دارایی بود که در نشستی ویژه با مسوولان کشوری مقرر شد تا اعتبارهای بهزیستی براساس میزان آسیبهای اجتماعی استانها صورت گیرد . وی با اعلام اینکه استان نوپای البرز با آسیب های جدی در بخش اجتماعی مواجه است، ادامه داد : مهاجرپذیری و نزدیکی این استان به پایتخت سبب افزایش بسیاری از آسیب های جدی از جمله تکدی گری و کودکان خیابانی است که برای ساماندهی آنان نیاز به اعتبارهای بیشتری است . بهرامی گفت: یکی از مشکلات بهزیستی استانها درگذشته توزیع اعتبارها براساس جمعیت زیر پوشش بود که این مشکل امروز با قول مساعدت معاون بودجه بهزیستی کشور مرتفع شد و بر اساس توافقات بودجه بیشتری به بهزیستی البرز اختصاص داده می شود . مدیر کل بهزیستی استان البرز در پایان اظهار امیدواری کرد که با برنامه ریزی و مطالعه بیشتر بتوان از این افزایش مالی در جهت اجرای هرچه سریعتر طرحهای مناسب سازی با هماهنگی بیش از پیش دستگاههای اجرایی استان البرز بهره برد .

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود