25 دی 1393
شماره خبر: 135726

وزیر راه و شهرسازی بر رفع موانع تکمیل مترو هشتگرد استان البرز تاکید کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

وزیر راه و شهرسازی بر رفع موانع تکمیل مترو هشتگرد استان البرز تاکید کرد


وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از خط ریلی هشتگرد به کرج بر روند رفع موانع و مشکلات موجود در تکمیل متروی هشتگرد به شهرستان کرج تاکید کرد.
'عباس اخوندی 'در جریان بازدید از خط ریلی شهرستان ساوجبلاغ به کرج مرکز استان البرز در جمع تعدادی از مدیران استان و مجریان این طرح ، افزود: طرح مترو هشتگرد یکی از طرحهای زیرساختی وزارت راه و شهرستازی برای اراده خدمت حمل و نقل عمومی و پاسخگویی به نیاز جمعیت شهر جدید هشتگرد بدلیل انجام پروژه مسکن مهر پذیرای جمعیت سرریز استانهای تهران و البرز است. عضو کابینه یازدهم از مسئولان استان البرز خواست تا برای حل مشکلات معارضین در مسیر اجرای جاده ریلی به مجریان این طرح کمک کنند .
وی ، افزود: اگر می خواهیم زمینه حمل و نقل عمومی در شهر جدید هشتگرد که با واگذاری مسکن مهر جمعیت آن به 670 هزار نفر افزایش خواهد یافت، باید اعتبارات مناسبی تا نیمه اول سال 94 به این طرح تزریق شود . وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه اجرای خط ریلی هشتگرد یک طرح های ملی با پیشرفت فیزیکی 75 درصدی است اظهارداشت: تکمیل هرچه سریعتر این پروژه و بهره برداری از آن تا شهریورماه سال 94 به اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال دیگر نیاز است . آخوندی یادآورشد: افتتاح متری هشتگرد به کرج می تواند به کاهش ترافیک، سرعت بخشی به حمل و نقل عمومی و ایمنی در سفر و همچنین کاهش هزینه ها مردم کمک نماید. وی در ادامه با اشاره به اینکه برای تکمیل فاز اول این طرح که شامل زیر ساختها و ایجاد امکانات ایستگاهی و رفاهی و فرهنگی است به 121 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است ، گفت : با راه اندازی متروی کرج - هشتگرد روزانه 140 هزار مسافر جایجا خواهد شد. در این نشست که در محل کارگاه مجری طرح در محل شهر جید هشتگرد برگزارشد ، 'محمدی ' مجری طرح نیز با ارائه گزارشی از روند فعالیت های انجام شده و موانع و مشکلات در اتمام اجرای پروژه و پیشرفت این طرح ملی ، خواستار تزریق اعتبارات مالی برای سرعت بخشی به عملیات تکمیلی این طرح شد. وزیر راه و شهرسازی در سفر امروز خود به استان البرز از پروژه در حال تکمیل اتوبان همت نیز بازدید خواهد کرد. 'حمید طهایی' استاندار البرز، نمایندگان مردم البرز در مجلس شورای اسلامی ، معاون عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز ، وزیر راه و شهرسازی را در بازدید از پروژه های عمرانی استان همراهی می کنند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود