28 دی 1393
شماره خبر: 135874

دادستان کل کشور مانع تئوریزه کردن آزادی بیان غربی توسط برخی روزنامه‌های معلوم الحال شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

دادستان کل کشور مانع تئوریزه کردن آزادی بیان غربی توسط برخی روزنامه‌های معلوم الحال شود


بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کرج در بیانیه‌ای اعلام کرد: دادستان کل کشور مانع تئوریزه کردن آزادی بیان از نوع غربی توسط برخی روزنامه‌های معلوم الحال شود.
در پی هتک حرمت پیامبر اسلام(ص) توسط نشریه فرانسوی ، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج ضمن محکوم کردن این اقدام بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد:
بسمه تعالی‏
«إنا للَّه و إنا إلیه راجعون‏. به اطلاع مسلمانان غیور سراسر جهان می‏رسانم مؤلف کتاب «آیات شیطانی» که علیه اسلام و پیامبر و قرآن، تنظیم و چاپ و منتشر شده است، همچنین ناشرین مطلع از محتوای آن، محکوم به اعدام می‏باشند. از مسلمانان غیور می‏خواهم تا در هر نقطه که آنان را یافتند، سریعاً آنها را اعدام نمایند تا دیگر کسی جرأت نکند به مقدسات مسلمین توهین نماید و هر کس در این راه کشته شود، شهید است. ان شاء اللَّه » صحیفه امام، ج‏۲۱، ص: ۲۶۳ «سلمان رشدی اگر توبه کند و زاهد زمان هم گردد، بر هر مسلمان واجب است با جان و مال تمامی همّ خود را به کار گیرد تا او را به دَرک واصل گرداند.»صحیفه امام، ج‏۲۱، ص: ۲۶۸ یکبار دیگر تفرقه افکنان نوین و مشرکان متمدن، با حمایت سرمایه داران صهیونیست و با قلبهایی پر از کینه و حسد نسبت به فراگیری روز افزون نام و یاد پیامبر مهربانی ها در سراسر جهان،به اقدامی گستاخانه دست زدند. اینان یک روز با فیلم موهن ،یک روز با قرآن سوزی، یک روز با ترانه خوانی و امروز با کاریکاتور کینه خود را بروز دادند خبرنگاران و اعضای نجات یافته مجله طنز شارلی ابدو فرانسه، اولین شماره نشریه خود پس از حادثه اخیر را در حالی منتشر کردند که در صفحه اصلی این شماره کاریکاتور جدیدی از پیامبر اکرم (ص) دیده می‌شود. شارلی ابدو مدعی شد که این تصاویر در راستای ارج نهادن به آزادی عقیده و بیان انجام داده است.امروزه محترم شمردن ارزش ها و باور هاى ادیان الهى در چارچوب آموزه هاى دینى و موازین حقوقى و بین المللى مورد اهتمام جدى دولت ها و ملت ها قرار گرفته است. بدون تردید آزادى بیان از پایه هاى اساسى دموکراسى است اما یقیناً آزادى بیان داراى حد و مرزى است و به نام آزادى بیان نمى توان میلیارد ها مسلمان را رنجیده و آزرده ساخت و به باور هاى مذهبى و مقدسات ادیان دیگر اهانت کرد و بدون مسئولیت آن را به آزادى بیان ربط دادچنین برخورد و اندیشه اى متکبرانه بوده و تجاوز به حقوق جوامع محسوب مى گردد. این در حالى است که در دین مبین اسلام اهانت به کلیه ادیان مردود شناخته شده و چنانچه امروز به مقدسات ادیان دیگرى اهانت مى شد، مطمئناً مسلمانان باز به این موضوع اعتراض مى کردند. ظنز تلخ روزگار ما این است سران فاسد غربی که با حمایت های همه جانبه خود از تروریست ها دستشان به خون مردم مظلوم سوریه و عراق آلوده است، با پررویی و گستاخی هرچه تمام تر مدعی مبارزه با تروریسم و آزادی بیان شده و به این بهانه موج جدیدی از اسلام هراسی را در دنیا به راه انداخته اند. اما موضوعی که باعث رنجش خاطر بیشتر می شود همصدایی بعضی از روزنامه های زنجیره ای داخلی با این جریان است اسلام ستیز در فرانسه است. حال جای سوال وجود دارد که هدف اصلی این قبیل روزنامه ها التمام بخشیدن درد امت اسلامی به خاطر این فاجعه ی عظیم می باشد و یا همراهی با این جریان اسلام ستیز؟! لذا از دادستان کل کشور می خواهیم با اقدام به موقع و مقتضی مانع تئوریزه کرده آزادی بیان از نوع غربی توسط برخی روزنامه های معلوم الحال داخلی شود.
اکنون زمان فتنه های پیاپی و ممتد است، تا سره از ناسره مشخص شود. باید ما دانشجویان با دیدی بصیرت گونه و حضوری عمار گونه در عرصه ی رخدادهای جهان اسلام آماده شویم و بر سر زورمداران و ظالمان زمانه فریاد توحید و عدالت و حقیقت بلند کنیم و یک پارچه شعار مرید و پیشوای خود را تکرار کنیم تا شرک و کفر هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم. «یریدون لیطفوا نورالله بافواههم والله متم نوره ولو کره الکافرون»
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج




منبع:اسنا نیوز

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود