2 بهمن 1393
شماره خبر: 136171

گردهمایی سراسری ناظران و مدیران امور مالی جهاددانشگاهی درالبرزبرگزارشد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

گردهمایی سراسری ناظران و مدیران امور مالی جهاددانشگاهی درالبرزبرگزارشد


گردهمایی عاملین ناظر مالی و مدیران امور مالی واحدهای جهاد دانشگاهی سراسر کشور از امروزاول بهمن ماه به مدت دو روز در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی (هلجرد) آغاز شد.
بهروز بادکو، معاون پشتیبانی و امور مجلس جهاد دانشگاهی، در گردهمایی سراسری عاملین ناظر مالی جهاد دانشگاهی با اشاره به مسئولیت اصلی جهاد دانشگاهی، گفت: با توجه به این‌که جهاد دانشگاهی یک نهاد علمی و جهادی است و در حوزه‌های مختلف مانند پژوهش و فناوری، اشتغال و پشتیبانی فعالیت دارد؛ تکمیل چرخه فناوری که از ایده تا تجاری‌سازی است و ارتقاء فرهنگی و علمی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دو فعالیت اصلی جهاد دانشگاهی است. وی افزود: جهاد دانشگاهی باید دانشجویانی که برجسته هستند و یا زمینه‌ای برای برجسته بودن دارند در چرخه فناوری مشارکت دهد تا ارتقا پیدا کرده و در مرحله ایده تا تجاری سازی فعالیت کنند. بادکو با بیان اینکه اهداف و برنامه‌های جهاد دانشگاهی باید در راستای این مأموریتها برنامه‌ریزی شود، خاطرنشان کرد: ناظر مالی و مدیر مالی باید تحلیل کاری داشته باشد و فقط به تنظیم اسناد و گزارش‌دهی نپردازد بلکه تحلیل مالی انجام دهد و زنگ خطرها را برای رئیس مجموعه تحلیل کند. بادکو گفت: مدیران مالی و ناظر مالی باید کنترل و نظارت دقیق بر امور مالی داشته باشند نه اینکه در امور کارها سرکشی شود بلکه اسناد مالی به طور کامل تنظیم شود تا با تغییر ریاست و پستها با مشکلی مواجهه نشوند. بادکو ادامه داد: اگر مجلس در زمان قانونی بودجه تخصیصی را ابلاغ کند؛ بودجه‌های تفضیلی را قبل از سال به هیأت امنا خواهیم برد و مزیت این کار این است که بعد از سال دیگر مشکل نخواهید داشت و به راحتی با دیوان محاسبات ارتباط برقرار خواهید کرد. وی در پایان گفت: با توجه به وضعیت موجود به نظر بودجه سال 94 بودجه مناسبی نباشد و امکان دارد 20 تا 30 درصد کمتر باشد و باید واحدها آمادگی داشته باشند و به دنبال درآمدهای اختصاصی باشند و حوزه درآمد اختصاصی را پیگیری کنند. در ادامه عباس خزانه، مدیرکل امور مالی جهاد دانشگاهی نیز گفت: ما به عنوان مدیر مالی و عامل ناظر در جهاد دانشگاهی مشغول به کار هستیم و دو مسئولیت مهم مدیریت مالی و نظارت را برعهده داریم. وی افزود: هدف اصلی در امور مالی تقویت مدیریت مالی است و ارائه تحلیل‌های مالی که راهگشا برای آینده است را به ریاست جهاد و واحد ارائه دهیم. خزانه خاطر نشان کرد: یک مدیر و ناظر مالی باید دارای تخصص، دانش، آموخته‌هایی در زمینه‌های مالیاتی، بیمه، استانداردهای حسابداری باشد. وی در پایان گفت: یکی از وظایف ما به عنوان مدیر مالی ثبت و ضبط گزارش است اما بحث عمده وظیفه ما این است که آنها را تجزیه و تحلیل کنیم و راهکار مناسب به رئیس واحد ارائه بدهیم. عطاالله ربانی، رئیس پارک علم و فناوری استان البرز در این گردهمایی گفت: بحث مالی در جهاد دانشگاهی همیشه به عنوان یکی از مباحث اصلی و مهم بوده است و فرصت‌هایی که حوزه امور مالی برای جهاد دانشگاهی می‌تواند ایجاد کند بسیار ارزشمند است. وی افزود: مدیران امور مالی و عاملین ناظر مالی می‌توانند فضایی راحت و کم تنش برای جهادگران ایجاد کنند تا مسئولان در هر بخش فعالیت خود را دنبال کنند. ربانی با اشاره به فعالیتهای مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی، خاطر نشان کرد: این مجتمع متعلق به جهاد دانشگاهی است و تمام واحدهای جهاد دانشگاهی می‌توانند از امکانات آن استفاده کنند.
وی تصریح کرد: این مجتمع تحقیقاتی در سال 65 ایده‌پردازی شد و از سال 70 با اخذ مجوز و احداث بناهای مجتمع فعالیت خود را آغاز کرد و همچنان در حال تکمیل است.
ربانی گفت: هر استانی دارای پارک علم و فناوری است که جهاد دانشگاهی در استان کرمانشاه و البرز متولی پارک علم و فناوری این دو استان است. وی یادآور شد: پارک علم و فناوری در استان البرز از سال 87 با اخذ مجوز فعالیت خود را آغازکرده است و خوشبختانه مجتمع تحقیقاتی جهاد دانشگاهی، پارک علم و فناوری استان و مجموعه جهاد دانشگاهی استان البرز از نظر حوزه‌ پژوهشی و علم و فناوری حرف اول را در استان می‌زنند. ربانی در پایان سخنان خود گفت: امیداوارم عاملین ناظر مالی و مدیران امور مالی جهاد دانشگاهی از کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌هایی که طی دو روز در این مجتمع تدارک داده شده است استفاده لازم را ببرند.



منبع:پانا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود