5 بهمن 1393
شماره خبر: 136331

البرز منتظر بارش پراکنده برف و باران

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

البرز منتظر بارش پراکنده برف و باران


مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز گفت: طی روزهای آینده با ورود سامانه بارشی به آسمان استان، احتمال بارش‌های پراکنده در البرز وجود دارد.
منصور رحمانیان اظهار داشت: همان‌گونه که پیش‌تر پیش‌بینی شده بود، روزهای پایانی هفته گذشته و ابتدایی هفته جاری، آسمان استان البرز صاف تا کمی ابری بود.
وی تصریح کرد: این شرایط موجب پایداری وضعیت جوی و ایجاد شرایط وارونگی جوی شد و به همین دلیل طی روزهای شنبه و یکشنبه شاهد افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در البرز هستیم. این مسئول افزود: همچنین در این مدت دمای هوا در مناطق مختلف البرز از جمله کرج 1 تا 3 درجه افزایش داشته و برای روز دوشنبه حداکثر دما در کرج 12 درجه بالای صفر و حداقل دما 1 درجه بالای صفر پیش‌بینی می‌شود. رحمانیان در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه آیا احتمال بارش باران و برف در این هفته وجود دارد، گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل داده‌های علمی، از عصر روز دوشنبه سامانه بارشی جدیدی آسمان البرز را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. وی تصریح کرد: بر این اساس برای روزهای پایانی هفته انتظار آسمانی نیمه‌ابری تا ابری و بارش‌های پراکنده را داریم. مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز گفت: این بارش‌ها در ارتفاعات و مناطق مرتفع استان البرز از جمله شهرستان طالقان و توابع به‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود. رحمانیان اظهار داشت: با توجه به کاهش کیفیت هوا و افزایش آلاینده‌های جوی، در روزهای آینده افراد مسن، کودکان و بیماران باید از تردد غیرضروری در سطح شهر به‌ویژه مناطق پرتردد، خودداری کنند. وی تصریح کرد: امیدواریم با ورود سامانه بارشی فوق، شاهد بارش باران و برف باشیم و بتوانیم بخشی از کمبود آب در استان البرز را جبران کرده و همچنین هوای پاکی را استشمام کنیم.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود