5 بهمن 1393
شماره خبر: 136349

تجمع بخار آب نیروگاه منتظر قائم در هوای فردیس

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تجمع بخار آب نیروگاه منتظر قائم در هوای فردیس


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فردیس، لکه های سفیدرنگ و متراکم موجود در هوای شهرستان را ناشی از تجمع بخارات آب نیروگاه منتظر قائم اعلام کرد و گفت: این پدیده به علت سکون هوا رخ داده است.
مرتضی شکوری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فردیس در پیگیری مهر، لکه های متراکم موجود در هوا را ناشی از بخارات آب نیروگاه منتظر قائم اعلام کرد و گفت: به طور معمول در فصل زمستان و به علت برودت و سرمای هوا و در صورتی که هوا ساکن بوده و باد نوزد، از تجمیع بخارات آب لکه هایی به حالت ابر در هوا به وجود می آید.
وی افزود: وزش باد، بخار آب موجود در هوا را پراکنده می کند اما با توجه به اینکه امروز هوای فردیس ساکن بوده و بادی وزیده نشده، بخار آب به صورت افقی در هوا معلق مانده و لکه های سفید رنگی شبیه ابر را پدید آورده است. شکوری با بیان اینکه این پدیده هوا را آلوده نمی کند، گفت: در واقع سکون هوا و عدم وزش باد موجب ایجاد این لکه ها شده و ربطی به آلودگی هوا ندارد.
هوای فردیس امروز به شرایط ناسالم رسید
اما به گزارش اداره نظارت و پایش هوای استان البرز، شهروندان فردیسی امروز بار دیگر هوای ناسالمی را تجربه می کنند. کیوان رحیمی معاون اداره نظارت و پایش ادراه کل حفاظت محیط زیست استان البرز در گفتگو با مهر شاخص ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون را در این شهرستان رو عدد 167 در هشت ساعت نخست روز یکشنبه پنجم بهمن ماه اعلام کرد. وی گفت: روز گذشته شاخص کیفی هوای فردیس با رسیدن به عدد 86 در شرایط سالم قرار داشت اما امروز با افزایش میانیگن غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون به عدد 167 هوای این شهرستان به شرایط ناسالمی رسیده است. به گفته رحیمی فعالیت نیروگاه منتظر قائم در فردیس آلودگی هوا را تشدید کرده است. وی یادآور شد: سوخت این نیروگاه از گاز، گازوئیل و مازوت تامین می شود. معاون اداره نظارت و پایش استان هوای همچنین هوای شهرستان های کرج و ساوجبلاغ را ناسالم برای گروه های حساس و هوای نظرآباد را ناسالم برای تمام گروه ها اعلام کرد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود