6 بهمن 1393
شماره خبر: 136405

کانون دانشجویی کارآفرینی در دانشگاه خوارزمی تشکیل شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

کانون دانشجویی کارآفرینی در دانشگاه خوارزمی تشکیل شد


سرپرست دفتر سازمان تجاری‌سازی فناوری اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی البرز گفت: کانون دانشجویی کارآفرینی در دانشگاه خوارزمی با هدف ورود دانشجویان به دنیای کارآفرینی تشکیل شد.
ابوالحسن قاسم‌‌پور گفت: با توجه به ضرورت‌ توانمند‌سازی دانشجویان، آینده‌نگری اشتغال دانش‌آموختگان و برنامه توسعه کارآفرینی در دانشگاه‌ها، کانون دانشجویی کارآفرینی از سوی جهاد دانشگاهی البرز و اداره کارآفرینی دانشگاه خوارزمی و با همراهی دانشجویان مشتاق در مسائل کارآفرینی، اشتغال و آموزش راه‌اندازی گردید. به گفته این مسئول، ایجاد روحیه کارآفرینی، آمادگی شغلی هنگام تحصیل، ترویج و ارتقاء فرهنگ مهارت‌آموزی در بین دانشجویان، شناسایی و معرفی مشاغل به دانشجویان با جهت‌گیری انتخاب شغلی و مهارت‌آموزی، آشنایی با فضای کسب و کار کشور برای تصمیم‌گیری شغلی، شناسایی و معرفی دانشجویان نخبه به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی و تربیت نیروی انسانی متعهد و کارآفرین، از جمله اهداف تشکیل این کانون است. قاسم‌پور ادامه داد: نظام‌نامه‌ اولیه‌ کانون دانشجویی کارآفرینی تدوین شده و در اختیار اعضای کانون دانشجویی قرار گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: در هزاره‌ سوم تنها توسعه دانش و پژوهش از اهداف مورد انتظار دانشگاه نیست؛ بلکه از دانشگاه انتظار می‌رود به سوی دانشگاه کارآفرین و پرورش دانشجویان توانمند نوآور و مؤثر در فرآیند توسعه اقتصادی کشور و مرتبط با بخش صنعت حرکت کند و این کارکرد و الگوی مطلوب جز از طریق توانمند‌سازی دانشجویان محقق نخواهد شد.
سرپرست دفتر سازمان تجاری‌سازی فناوری اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی البرز تصریح کرد: این کانون دانشجویی به‌منظور توانمند‌سازی دانشجویان، توسعه و ترویج کارآفرینی، تقویت خودباوری و امید به آینده در جهت توسعه دانش و فناوری و نیروی انسانی کارآمد و کارآفرین ایده‌پردازی شد که خوشبختانه این نگاه از طرف مدیریت دانشگاه خوارزمی مورد حمایت و استقبال قرار گرفت. محمد حسن افخمی، نائب رئیس کانون دانشجویی کارآفرینی نیز در خصوص فعالیت‌های این کانون گفت: اعضای هسته‌ اصلی شورای کانون از 11 نفر تشکیل شده است و در حال حاضر 27 نفر از دانشجویان دانشگاه خوارزمی نیز عضو این کانون هستند. وی افزود: تمامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی می‌توانند برای ثبت‌نام و عضویت در کانون به دفتر اداره کارآفرینی دانشگاه و یا دفتر سازمان تجاری‌سازی فناوری اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی البرز مراجعه نمایند. افخمی یادآور شد: در حال حاضر با برگزاری سلسه جلسات هم‌اندیشی و اتاق فکر در خصوص مفاهیم و تعاریف اولیه کار آفرینی بحث و تبادل نظر شده است.



منبع:شبستان

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود