11 بهمن 1393
شماره خبر: 136672

امر به معروف و نهی از منکر موجب شکوفایی اخلاقی جامعه اسلامی می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

امر به معروف و نهی از منکر موجب شکوفایی اخلاقی جامعه اسلامی می شود


نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر موجب شکوفایی اخلاقی جامعه اسلامی می شود.
آیت الله محمد مهدی حسینی همدانی که این رهنمود را در آیین معارفه دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان البرز بر زبان آورد، با بیان اینکه همه باید برای حرکت رو جلوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنیم، خواستار سرعت عمل بیشتر فعالیت های این ستاد در استان شد. وی در سخنانی بیان کرد: فعالیت این ستاد زمانی موثر خواهد بود که از یک پشتوانه مدیریتی ثابت و پیوسته برخوردار باشد. امام جمعه کرج با بیان اینکه تعویض مدیران استانی موجب کُند شدن این روند در ماه های گذشته شد، گفت: عدم ثبات مدیریتی یکی از بزرگترین معضلات و مشکلات استان است اما امیدواریم بار دیگر شاهد فعالیت مستمر همراه با مدیریت منسجم در استان باشیم. امام جمعه کرج در ادامه سخنانش با اشاره به مسئله امر به معروف و نهی از منکر به عنوان واجب دینی گفت: این فریضه دارای ابعاد فردی و اجتماعی گسترده ای است که توجه به مباحث آن در بهبود رفتارهای فردی و اجتماعی تاثیری به سزا و آثاری قابل مشاهده در جامعه خواهد داشت. وی، فرهنگ امر به معروف و نهی از منكر را دارای جنبه نظارت همگانی عنوان و تاکید کرد: برای گسترش این موضوع همه مسئول هستیم و باید برای فراگیر شدن آن بیش از گذشته تلاش کنیم. نماینده ولی فقیه در استان البرز این واجب دینی را یکی از ابزار کلیدی و مهم در اصلاح جامعه دانست که به عنوان یکی از محورهای کلیدی دین ما همواره مورد توجه بوده است. آیت الله حسینی همدانی، مسئله امر به معروف و نهی از منکر را یک امر حاکمیتی و حکومتی در جامعه اسلامی دانست و گفت: به همین منظور باید یک مجموعه ای برای پیگیری روند اجرایی فعالیت آمران به معروف و ناهیان از منکر ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه فعالیت ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر در تمام استانها از جمله استان البرز آغاز شده است، خواستار سرعت عمل بیشتر در اجرای فعالیت های این ستاد شد.
امر به معروف و نهی از منکر از ادارات آغاز شود
امام جمعه کرج یادآور شد: فعالیت این ستاد تنها به امر به معروف و نهی از منکر محدود نمی شود بلکه در ترویج تمام امور فرهنگی اجتماعی نقش دارد؛ چنانکه فعالیت های این ستاد در ایام محرم سال جاری موجب پیشگیری از برخی بدعت ها در سوگواری امام حسین (ع) در استان البرز شد. آیت الله حسین همدانی با تاکید بر اینکه باید برای حرکت رو به جلوی این ستاد تلاش کنیم، گفت: یکی از بهترین مکان های اجرای این فریضه ادارات هستند و مدیران دستگاه ها باید به این مهم توجه کنند. وی اظهار داشت: عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید در رفتار کارکنان دستگاه های مختلف نمود داشته باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود