14 بهمن 1393
شماره خبر: 136953

ثبت درخواست مشمولان غايب براي تعيين ميزان جريمه است نه شناسايي آنها

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ثبت درخواست مشمولان غايب براي تعيين ميزان جريمه است نه شناسايي آنها


جانشين سازمان وظيفه عمومي ناجا گفت: افراد غايب بدون نگراني اقدام به ثبت نام کنند چرا که دريافت اطلاعات اين افراد در راستاي تعيين مبلغ جريمه براساس تعداد متقاضيان، متاهلان و کساني که داراي فرزند هستند، مي باشد. ضمن آنکه افراد پس از ثبت نام مي توانند از پرداخت جريمه انصراف داده و به سربازي بروند.
"سردار ابراهيم کريمي " در تشريح جزئيات جريمه مشمولان غايب در پاسخ به سئوال خبرنگار ما مبني براينکه آيا مبلغ جريمه تعيين شده است، گفت: قطعا افراد بايد در جريان ميزان جريمه قرار بگيرند اما اگر ثبت نام افراد موکول به تعيين مبلغ شود، زمان، طولاني خواهد شد بنابراين به منظور بررسي شرايط و سرعت دادن به کار، ثبت نام را از تاريخ 15/11/93 آغاز کرده ايم. رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا، افزود: اگر فرد غايب بعد از اعلام مبلغ جريمه، توانايي پرداخت را نداشته باشد مي تواند پس از ثبت نام از پرداخت جريمه انصراف داده و به سربازي برود. وي يادآور شد: عدم ثبت نام براي پرداخت جريمه به معني درخواست اعزام به خدمت سربازي است و اگر افراد از اين فرصت براي تعيين تکليف استفاده نکنند، همچنان محدوديت و محروميت اجتماعي براي آنان وجود دارد و اين محدوديتها نيز از سال 94 بيشتر خواهد شد. به گفته کريمي، راه اندازي سامانه يکپارچه سازي، منجر شده تا ارتباط سازمان وظيفه عمومي ناجا با ديگر سازمان ها بيشتر شود و از اين طريق محروميت هاي اجتماعي براي مشمولان غايب افزايش يابد ضمن آنکه هدف از اين کار تعيين تکليف غايبان است. اين مقام انتظامي با اشاره به اينکه، مشمولان غايب حدود يک و نيم ميليون نفر هستند، تصريح کرد: مشمولان غايب که با احتساب سال 94 ، 8 سال و يا بيشتر غيبت داشته باشند، مشمول طرح پرداخت جريمه مي شوند. بنابراين افرادي که 7 سال غيبت دارند و تا پايان سال 94، غيبت آنها به 8 سال مي رسد، مي بايست ظرف مدت يک ماه، به يکي از دفاتر خدمات الکترونيک انتظامي (پليس +10) مراجعه و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمايند. وي در خصو ص مشمولان غايبي که در خارج از کشور هستند، گفت: اين افراد بايد مدارک خود را به کنسولگري يا سفارتخانه ايران در کشوري که در آن زندگي مي کنند، ارائه دهند که اين اطلاعات براي ما ارسال خواهد شد و يا از طريق بستگان درجه يک يا وکلاي خود اقدام کنند. کريمي يادآور شد: افراد غايب بدون نگراني اقدام به ثبت نام کنند چرا که دريافت اطلاعات اين افراد در راستاي تعيين مبلغ جريمه براساس تعداد افرادي است که تمايل به پرداخت آن دارند و همچنين متاهلان و کساني که داراي فرزند هستند، مي باشد. وي ادامه داد: غايباني که اقدام به ثبت نام کنند، مدارک شان توسط سازمان وظيفه عمومي ناجا بررسي مي شود و چه بسا افرادي که مقررات ديگري شامل حالشان مي شده اما به خاطر ترس از غيبت به ما مراجعه نکرده اند، شناسايي شوند.به عنوان مثال، فردي که فرزند معلول دارد مي توانسته از معافيت استفاده کند اما به دليل غيبت مراجعه نکرده اما ما بعد از بررسي مدارک دريافتيم که وي شرايط معافيت را دارد. جانشين سازمان وظيفه عمومي ناجا، تصريح کرد: مشمولان فراري نيز که بيش از 8 سال از مدت فرارشان گذشته باشد، در شمول اين مقررات قرار مي گيرند.
سردار کريمي همچنين اعلام کرد: کساني که قصد پرداخت جريمه را ندارند مي توانند تا بهمن ماه خود را براي اعزام به خدمت معرفي و از بخشش اضافه خدمت استفاده کنند. مدت سربازي اين افراد نيز 21 يک ماه مي باشد. وي گفت: مدارک مورد نياز براي ثبت درخواست تعيين تکليف مشمولان غايب، عبارت است از : اصل و کپي شناسنامه و کارت ملي مشمول، اصل و کپي آخرين مدرک تحصيلي و اصل و کپي شناسنامه همسر و فرزندان خود، درصورتي که متاهل بوده و داراي فرزند باشند اين مشمولان مي بايست به هنگام مراجعه به دفاتر خدمات الکترونيک انتظامي براي ثبت درخواست خود، مدارک فوق را به همراه داشته باشند . سردار کريمي در پايان تصريح کرد: هرگونه اطلاعات جديد در اين خصوص و يا اطلاع رساني در خصوص نقص مدارک افراد، از طريق پيام کوتاه به آنها اعلام خواهد شد و همچنين اين افراد مي توانند براي کسب اطلاعات بيشتر به سايت وظيفه عمومي به نشانيwww.vazifeh.police.ir مراجعه کنند و در جريان آخرين اخبار مربوط به تعيين تکليف مشمولان غايب قرار گيرند .



منبع:پایگاه خبری پلیس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود