16 بهمن 1393
شماره خبر: 137082

پشت فرمان نشینی از 220 راننده متخلف درالبرز سلب شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

 پشت فرمان نشینی از 220 راننده متخلف درالبرز سلب شد


رییس پلیس راه البرز با بیان اینکه برای کاهش حوادث رانندگی و رعایت مقررات در این حوزه از تخلفات چشم پوشی نمی شود، گفت: امسال 220 راننده پرتخلف در این استان ازپشت فرمان نشینی برای حداقل سه ماه محروم شدند.
سرهنگˈ رضا اکبری ˈ افزود: این رانندگان متخلف دارای 30 نمره منفی بودند که گواهینامه های آنان برای حداقل سه ماه توقیف شد. وی با اشاره به اینکه پلیس با استفاده از تمام ظرفیت ها برای کاهش حوادث رانندگی استفاده می کند، خاطرنشان کرد که دراین مدت با استفاده از دستگاه های تست الکل و مواد مخدر 41 راننده متخلف دراین زمینه شناسایی و به دادسرا معرفی شدند. اکبری افزود: ازابتدای سال جاری تاکنون درجاده های استان البرز یک هزارو 296 خودرو به علت دارا بودن خلافی بیش از 10میلیون ریال توقیف شده است .
وی یادآورشد: اجرای مقررات راهنمایی ورانندگی ضامن سلامتی و آرامش رانندگان و همچنین موجب روان سازی و ایمنی ترافیک می شود و پلیس بیشترین نقش را درآموزش و کنترل رانندگان متخلف دارد. وی تغییر رویکرد ابراز کنترلی پلیس دربرخورد با تخلفات را موثر دانست و اظهارکرد که درسالیان نه چندان دور رانندگان فقط اعمال قانون می شدند ولی درزمان حاضر علاوه بر جریمه با محرومیتهای خاصی دراین خصوص روبرو می شوند . اکبری معتقد است که معرفی رانندگان متخلف به مراجع قضایی ، ضبط گواهینامه ، توقیف خودروهای پرخطر و محرومیت ازرانندگی موثرتر ازجریمه است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود