19 بهمن 1393
شماره خبر: 137296

قوه قضائیه هر چه سریعتر به پرونده مفاسد اقتصادی رسیدگی کند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

قوه قضائیه هر چه سریعتر به پرونده مفاسد اقتصادی رسیدگی کند


خطیب جمعه بخش چندار و شهر کوهسار گفت: قوه قضائیه هر چه سریعتر به پرونده مفاسد اقتصادی ، سیاسی و امنیتی آقازاده ها رسیدگی کند همچنین وزارت ارشاد به دغدغه مراجع معظم تقلید توجه کند و دستورات آنها را سرلوحه قرار دهد.
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی محمدی امام جمعه بخش چندار و شهر کوهسار در خطبه های نماز جمعه بیان داشت: قوه قضائیه در برخورد با مفاسد بسیار خوب عمل کرده و ما انتظار داریم در این چند پرونده هم که دغدغه ذهن مردم شده است مانند گذشته عمل کند و سریع پرونده محکومینی را که بعضاً معروف به آقازاده هستند بصورت علنی رسیدگی کند تا مردم مومن و انقلابی کشورمان در جریان رسیدگی به پرونده مفاسد قرار بگیرند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه بخش چندار و شهر کوهسار حجت الاسلام والمسلمین مجتبی محمدی امام جمعه بخش چندار و شهر کوهسار در خطبه های نماز جمعه ضمن توصیه نماز گزاران به رعایت تقوی و پرهیز از معصیت الهی با اشاره به پیروی انقلاب اسلامی بر حکومت طاغوت و گرامیداشت یاد و خاطر شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی بیان داشت: بعد از انقلاب اسلامی در ایران تغیراتی درسطح کلان کشور بوقوع پیوست که بیانگر یک انقلاب به معنی واقعی کلمه است.
قرار گرفتن اسلام و برنامه های اسلامی در سطح کلان کشور
وی به قرار گرفتن اسلام و برنامه های اسلامی در سطح کلان کشور اشاره کرد و افزود: ممکن است کسی در مملکت عملکرد نادرستی داشته باشد و حتی به کشورش خیانت کند اما نکته مهم در این زمینه که نباید فراموش کرد این است که قانون کشور ما یک قانون اسلامی است و بر اساس دستورات اسلامی نوشته شده و خطاکار و خیانتکار هر کسی باشد دستگاه قضایی با او برخورد خواهد کرد. امام جمعه بخش چندار و شهر کوهسار در ادامه تصریح کرد : دستگاه قضایی اثبات کرده که با کسی تعارف ندارد و اگر کسی در بالاترین مناصب دولتی هم قرار داشته و مرتکب خلاف شده و یا به کشور و مردمش خیانت کرده باز هم قوه قضائیه بدون در نظر گرفتن مصالح او را مورد محاکمه قرار داده است. وی در ادامه خواستار رسیدگی فوری قوه قضائیه به پرونده هایی که حاوی مفاسد اقتصادی ، سیاسی و امنیتی هستند شد و اذعان کرد: قوه قضائیه در برخورد با مفاسد بسیار خوب عمل کرده و ما انتظار داریم در این پرونده ها هم که دغدغه ذهن مردم شده است مانند گذشته عمل کند و سریع پرونده محکومینی را که بعضاً معروف به آقازاده هستند بصورت علنی رسیدگی کند تا مردم مومن و انقلابی کشورمان در جریان رسیدگی به پرونده مفاسد قرار بگیرند.
بدست آوردن استقلال سیاسی بعد از انقلاب اسلامی
خطیب جمعه بخش چندار و شهر کوهسار در ادامه خاطر نشان ساخت: دومین دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی ایران برای مردم مسلمان کشورمان این بود که ما استقلال کامل سیاسی بدست آوردیم. وی در همین رابطه افزود: همه مردم از تاریخ کشورمان و از سرسپردگی رژیم حاکم به بیگانگان و از اینکه آنها برای آینده کشورمان تصمیم گیری می کردند حتی شاه کشور را آنها انتخاب می کردند و تصمیم می گرفتند که رضا شاه پدر شاه باشد یا محمدرضا شاه پسر و اگر کشور خواست در موضع سیاسی تصمیمی اتخاذ کند آنها تصمیم می گرفتند که چه بگوید و چه نگوید، و این موضع را چگونه اتخاذ کند ، اما الآن دیگر اینطوری نیست.
تشکیل حکومت مردم سالاری دینی یکی دیگر از برکات انقلاب اسلامی
تشکیل حکومت مردم سالاری دینی یکی دیگر از برکات انقلاب اسلامی بود که امام جمعه بخش چندار و شهر کوهسار در خطبه های نماز جمعه به آن اشاره کرد و افزود:امروز مردم کشورمان می توانند در انتخاب سرنوشت کشورشان سهیم باشند، ولی در زمان طاغوت مردم چنین حقی نداشتند و اگر انتخاباتی هم برگزار می شد فرمایشی بود و رای مردم تاثیری در سرنوشت کشور نداشت، اما امروز به برکت نظام مقدس و ولایی جمهوری اسلامی انتخاباتها با حضور پرشور مردم برگزار می شود و این مسئله به همه ثابت شده است.
خود باوری علمی و اعتماد به نفس ملی چهارمین برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی
حجت الاسلام والمسلمین محمدی در ادامه سخنانش به مسئله خود باوری علمی و اعتماد به نفس ملی اشاره کرد و افزود: در زمان طاغوت کشور ما یک کشور مصرف کننده و وارد کننده بود و ما اصلا گمان نمی کردیم که زمانی بتوانیم سازنده چیزی باشیم و بتوانیم آن را به دنیا صادر کنیم ولی امروز به برکت همین خود باوری ملی که از برکات انقلاب اسلامی است و به برکت رهبری معظم انقلاب که مشوق و محرک اصلی در بحث تولید علم و خودکفایی اقتصادی است، توانسته ایم در بسیاری از نیازهای کشور به خودکفایی برسیم و حتی صادر کننده باشیم.
عزت و عظمت ملت و رهایی از حقارت کشور بعد از انقلاب اسلامی
رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش چندار و شهر کوهسار با اشاره به مسئله عزت و عظمت ملت و رهایی از حقارت کشور بعد از انقلاب اسلامی افزود: هنوز فراموش نکرده ایم که در زمان طاغوت بیگانگانی که کشور ما را به تاراج می بردند حق توحش می گرفتند و در طول تاریخ هم اینگونه بوده است ولی در دوران جنگ تحمیلی و به برکت جوانان رشید و انقلابی کشورمان در دوران دفاع مقدس و جنگ هشت ساله تحمیلی اجازه ندادیم حتی یک وجب از خاک کشورمان دست بیگانه بیفتد و این یکی از افتخارات تاریخ کشورمان است. وی تاکید کرد: کشور ما در زمان طاغوت در مسائل بین المللی بازیگر غرب و آمریکا بود و هر چه آنها می گفتند در منطقه پیاده می کرد و خودش هیچ نقشی نداشت و آنها هم او برای او ارزشی قائل نمی شدند اما امروز همین کشورهای مستکبر می آیند و با ایران مذاکره می کنند و ما در مذاکرات حرف خودمان را می زنیم و زیر بار حرف زور آنها نمی رویم.
ششمین دستاورد انقلاب اسلامی مقابله با فرهنگ بیگانه و تقلیدی است.
محمدی ششمین دستاورد انقلاب اسلامی را مقابله با فرهنگ بیگانه و تقلیدی دانست و افزود: زمانی شاه ما می رفت در کشورهای غربی و بدترین فرهنگهای آنها را مانند بی حجابی می دید و آن را در کشور ما پیاده می کرد و آنقدر خود باخته بود که فکر می کرد هر چه در خارج از مرزهای ایران وجود دارد خوب است ، و این مسئله را نمی دانست که ملت ایران شیعه هستند و فرهنگ ملت ما اصالت دارد و تمدن ایران بسیار قدیمی است و فرهنگ کشور ما کامل است و نمی توان فرهنگ غربی را جایگزین کرد. وی همچنین عنوان کرد: از دستگاه های فرهنگی مخصوصاً وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار می رود به دغدغه مراجع معظم تقلید توجه کند و اگر مسئله ای را این بزرگواران عنوان کردند و در موردش فتوا دادند وظیفه دارد که رعایت کند و دستورات مراجع تقلید را سرلوحه قرار دهد. حجت الاسلام والمسلمین محمدی در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه بخش چندار و شهر کوهساراز مردم مومن و انقلابی دعوت کرد تا با حضور خود در راهپیمایی روز یوم الله ۲۲ بهمن با آرمانهای امام راحل و مقام معظم رهبری بیعت کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود