25 بهمن 1393
شماره خبر: 137538

همایش بزرگ پیاده روی با شعار انقلاب و ولایت در ساوجبلاغ برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

همایش بزرگ پیاده روی با شعار انقلاب و ولایت در ساوجبلاغ برگزار شد


مردم شهرستان ساوجبلاغ با شرکت در همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی با عنوان ' انقلاب و ولایت ' شعار تندرستی و نشاط با ورزش همگانی را سر دادند.
در این همایش پیاده روی خانوادگی بیش از 20 هزار شهروند ساوجبلاغی مسافت 5 کیلومتری از ابتدای جاده سلامتی واقع در ضلع شمالی ورودی شهر هشتگرد تا میدان شهرک بعثت را پیمودند. در این همایش که به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی و با شعار 'انقلاب و ولایت' و با حضور اقشار مختلف مردم شهرها و روستاهای شهرستان ساوجبلاغ برگزارشد، ورزشکارن باستانی ، رزمی ، بازیهای بومی و محله ای رکورددار برخی از رشته های ورزشی در سطح کشوری و بین المللی توانمندی و مهارت خود را برای شهروندان به نمایش گذاشتند. در این همایش خوانندگان کشوری و شهرستانی نیز در وصف مولای متقیان ، امام رضا ( ع) و قائم آل محمد (عج) به اجرای زنده برنامه های هنری پرداختند .
امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ نیز در جمع شرکت کننده گان در این همایش پیاده روی ،گفت: در اسلام از ورزش بعنوان یک اصل مهم برای زندگی سالم تاکید شده و به آموختن و اهتمام به ورزش سفارش شده است. حجت الاسلام ' محمد تقی ناطقی 'افزود: انسان سالم ، انسانی است که از نظر جسمی، فکری و روحی در سلامت باشد و با روحیه ای شاد و با طراوت زندگی خود را بگذراند. وی اظهار داشت: ورزش برای پر کردن اوقات فراغت کودکان ، نوجوانان و جوانان در کنار کسب علم و مهارت آموزی بهترین گزینه برای پرورش آینده سازان ایران اسلامی است و باید به آن نگاه ویژه ای داشت. ناطقی به پدر ها و مادران توصیه کرد که در روز های تعطیل و یا هر زمانی که فرصت در کنار هم بودن را با فرزندان در خانه پیدا می کنند به پیاده روی خانوادگی بپردازند تا در کنار تلاش برای حفظ سلامتی فردی ، رابطه دوستانه نیز بین اعضای خانواده تقویت شود. مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان البرز نیز با بیان اینکه توسعه ورزش همگانی در سراسر البرز در دستور کار اداره کل ورزش و جوانان استان قرار گرفته است ، بیان داشت: باید با حمایت فرماندارن ، شهرداران ، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و همکاری سایر ادارات و خیرین زمینه حضور مردم را در ورزش های همگانی در هر نقطه ای از البرز فراهم آورد. ' رضا گل محمدی ' افزود: خوشبختانه در اکثر روزهای جمعه شاهد برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی با مشارکت خوب مردم هستیم که این مهم در سال 93 از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.
وی اظهار کرد: حضور خانواده ها و گروه سنی مختلف در این همایش ها نشان دهنده توجه مردم به حفظ سلامتی خود با ورزش کردن آنهم با ورزش پیاده روی است. گل محمدی ، رشد هرچه بیشتر ورزش همگانی در البرز نیازمند همت همه مسوولان و والدین دانست. فرماندار ساوجبلاغ هم در این همایش بزرگ پیاده روی، گفت: ترویج ورزش به خصوص ورزش همگانی یکی از اولویت های کاری و برنامه ریزی این شهرستان را تشکیل می دهد. ' ابوالقاسم پالیزگیر ' افزود: برای اولین بار در استان البرز همایش پیاده روی خانوادگی روستایی را در روستای شلمزار در بخش مرکزی ساوجبلاغ برگزار کردیم و در شهر ها نیز از اول سال تا کنون هر پنج شهرداری چندین بار اقدام به برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی کرده اند. وی ورزش همگانی را زمینه ساز ایجاد روحیه نشاط و امید به زندگی در شهروندان عنوان کرد و خاطرنشان کرد که برای توسعه این ورزش که نقش موثری در سلامت رفتاری و فکری نوجوانان و جوانان دارد می بایست گام های محکمی با همکاری مدیران شهرستانی و استانی برداشته شود. فرماندار ساوجبلاغ تاکید کرد: گرایش نوجوانان و جوانان به ورزش موجب می شود تا درصد انحرافات و ناهنجاریهای اجتماعی در جامعه کاهش محسوسی پیدا کند. در این همایش به قید قرعه به شرکت کنندگان یک دستگاه خودرو پراید ، 50 دست گرمکن ورزشی ، 12 دوچرخه ورزشی ، یک کمک هزینه سفر به خانه خدا ، عتبات عالیات و مشهد مقدس اهدا شد. شهرستان ساوجبلاغ با 250 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود