3 اسفند 1393
شماره خبر: 138108

بارندگی‌ها در ایستگاه هشتگرد ۴۰درصد کاهش یافت

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

بارندگی‌ها در ایستگاه هشتگرد ۴۰درصد کاهش یافت


مدیرکل هواشناسی استان البرز گفت: در سال زراعی ۹۳، میزان بارش‌ها در ایستگاه هشتگرد نسبت به میانگین بلندمدت این ایستگاه، ۴۰درصد کاهش داشته است.
منصور رحمانیان اظهار داشت: برای سال زراعی 93، از ابتدای مهر تا 2 اسفند، میزان بارش‌ها در ایستگاه کرج 107.4 میلیمتر، ایستگاه طالقان 173.9 میلیمتر و ایستگاه هشتگرد 121.4 میلیمتر بوده‌ است. مدیرکل هواشناسی استان البرز افزود: میانگین بلندمدت بارش در ایستگاه کرج 127.8 میلیمتر، طالقان 220 میلیمتر و هشتگرد 202.6 میلیمتر است.
وی تصریح‌کرد: بارش‌های سال گذشته در بازه زمانی مذکور، در کرج 82 میلیمتر، طالقان 185.9 میلیمتر و هشتگرد 158.5 میلیمتر بوده‌ است. رحمانیان گفت: در مقایسه با میانگین بلندمدت بارش‌ها در ایستگاه‌ها، امسال هشتگرد و طالقان به ترتیب 40 و 21 درصد کاهش بارندگی را تجربه‌کرده‌اند. رحمانیان همچنین دربارۀ بارش‌های ناشی از سامانه بارشی اخیر اظهار داشت: بارش‌های روزهای اخیر در ایستگاه‌های کرج، طالقان و هشتگرد به ترتیب 12.9، 10.4 و 15.2 میلیمتر بوده است.وی افزود: بارش‌های ناشی از این سامانه در ارتفاعات استان تا امشب ادامه‌ دارد و از فردا بارش نداریم. مدیرکل هواشناسی البرز خاطرنشان‌کرد: کاهش دمای اتفاق افتاده در استان تا روز چهارشنبه تداوم دارد و موج بارشی جدیدی از روز چهارشنبه وارد استان می‌شود که از نظر بارشی شدت سامانه اخیر را ندارد. رحمانیان دربارۀ پیش‌بینی فصلی بارش‌ها در استان البرز گفت: طبق پیش‌بینی‌ها در اسفندماه امسال بارش‌ها نسبت به میانگین بلندمدت اسفند سال‌های گذشته کمتر از حد نرمال، ولی در فروردین ماه بارش‌ها در حد نرمال خواهد بود. وی تأکید کرد: پیش‌بینی‌های فصلی با پایش‌های مستمر به روز می‌شود.




منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود