6 اسفند 1393
شماره خبر: 138305

ساخت چهار بیمارستان درکرج

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ساخت چهار بیمارستان درکرج


رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان البرز از ساخت و تکمیل چهار بیمارستان جدید تا سال آینده در کرج خبرداد.
دکتر'حمید درفشی'اظهار داشت: ساخت این بیمارستان ها در ماه های اخیر به صورت ضربتی در محوطه بیمارستان های شهید رجایی ، شهید مدنی ، کمالی و شهید باهنر آغاز شده است. وی ادامه داد: اکنون ساختمان های این بیمارستان ها حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و پیش بینی می شود با بهره برداری از آنها تا پایان سال آینده، 700 به تخت های بیمارستان های دولتی البرز افزوده شود. درفشی گفت: اکنون حدود 940 تخت بیمارستانی دولتی در البرز داریم که سال آینده به یکهزارو 640 تخت افزایش می یابند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه ساخت بیمارستان های جدید گام موثری در تامین نیازهای درمانی استان است، افزود: اکنون ساخت یک بیمارستان در اراضی 110 فردیس در دستورکار قرار دارد که منبع مالی برای احداث آن نداریم. درفشی در بخش دیگری از این گفت وگو از توافق های اولیه برای خرید ساختمان بیمارستان یکصد تختخوابی کوثر وابسته به سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح تا پایان سال جاری خبرداد. وی ادامه داد: قرار است با خرید ساختمان این بیمارستان ، چند بخش تخصصی از جمله روانپزشکی ، مسمومیت و داخلی در آن مستقر شود. بیمارستان نوساز کوثر وابسته به تامین اجتماعی نیروهای مسلح دو سال پیش به بهره برداری رسید اما بنا به عللی فعالیت آن شش ماه پس از گشایش ، متوقف شد. چندی پیش ایرنا البرز گزارشی درخصوص گلایه های مردم و مسوولان منطقه برای تعیین تکلیف این بیمارستان انتشار داد که رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز با قدردانی از ایرنا به خاطر اطلاع رسانی این موضوع،گفت: درصدد هستیم پس از خرید این بیمارستان، بلافاصله آن را به امکانات پزشکی مجهز کنیم.
درفشی اظهار داشت: طبق توافق ها، ساختمان بیمارستان کوثر و دو هکتار از اراضی اطراف آن به دانشگاه علوم پزشکی البرز واگذار می شود. رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز نیزدرخصوص تعیین تکلیف اراضی هفت هکتاری حسن آباد کرج که چند سال پیش با کاربری بیمارستان اختصاص یافته اما هیچ گونه ساخت وسازی در انجام نگرفته است، گفت: به زودی 25 هزارمتر مربع از این زمین در اختیار این دانشگاه قرار می گیرد. وی بیان داشت: این اراضی در اختیار راه و شهرسازی است که قرار است پس از واگذاری دو ونیم هکتار آن به دانشگاه علوم پزشکی ، ساخت یک بیمارستان در حسن آباد کرج آغاز شود.
صدور یک میلیون شناسنامه الکترونیک سلامت در البرز
رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز در بخش دیگری از سخنانش از صدور یک میلیون شناسنامه الکترونیک سلامت در این استان خبرداد و گفت : این شناسنامه ها به زودی در اختیار مردم قرار می گیرد. وی افزود: صدور شناسنامه الکترونیک سلامت در اجرای طرح تحول نظام سلامت اجرایی شده که تا شش ماه پس از گشایش رسمی سامانه الکترونیکی البرز با حضور مسوولان کشوری ، یک میلیون شناسنامه دیگر برای مردم این استان صادر خواهد شد. رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان داشت: در این شناسنامه ها وضعیت جسمی و روحی افراد درج می شود که داشتن این شناسنامه نقش مهمی در خدمات دهی به بیماران به ویژه بیماران خاص دارد. استان البرز با جمعیتی حدود دو میلیون و 600 هزار نفر دارای 16 بیمارستان دولتی،تامین اجتماعی و خصوصی است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود