9 اسفند 1393
شماره خبر: 138471

مراکز قرآنی در البرز نیازمند تقویت است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

مراکز قرآنی در البرز نیازمند تقویت است


نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه تقویت مراکز قرآنی در البرز مدنظر مسئولان قرار گیرد، گفت: نوآوری در ترویج قرآن‌کریم سبب بهبود و استقبال بیشتر مردم از اجرایی شدن دستورات الهی در حیات مردم می‌شود.
آیت‌الله سید محمد‌مهدی حسینی‌همدانی در جلسه شورای توسعه قرآنی البرز که درمحل دفتر امام جمعه کرج، با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی البرز برگزار شد، با اشاره به مهجوریت قرآن در جامعه کنونی زیاد است، اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی بیشتر به ترویج قرآن پرداخته شده است. وی با بیان اینکه مادامی که قرآن محور حیات انسان‌ها نباشد از مهجوریت خارج نشده است، افزود: برگزاری قرائت قرآن کریم، کرسی‌های تلاوت و تفسیر قرآن نسبت به رفع این مهجوریت تاثیرگذار است. امام‌جمعه کرج با تاکید بر اینکه مهجوریت قرآن زمانی برطرف می‌شود که محور زندگی، قیام و قعود ما باشد، خاطرنشان کرد: قرآن برای تربیت بشر توسط خداوند نازل شده است که وظیفه هدایت انسان‌ها را برعهده دارد. نماینده ولی‌فقیه در البرز با بیان اینکه با استفاده از رهنمود و آیات قرآن کریم و نهادینه شدن آیات الهی در جامعه، انسان بهشتی می‌شود، تصریح کرد: خداوند برای هر انسان دو حجت درونی و بیرونی قرار داده است که حجت درونی عقل آدمی و حجت بیرونی پیامبران هستند. آیت‌الله حسینی همدانی با تاکید بر اینکه قرآن کریم چراغ هدایت و نور است که سبب به کمال رسیدن انسان‌ها می‌شود، گفت: باید با توسل به اهل بیت(ع) در کنار قرآن‌کریم راه سعادت دنیوی و اخروری را پیدا کرد. وی با بیان اینکه باید جامعه را با معارف قرآن کریم آشنا کنیم، افزود: جامعه کنونی ما مملو از آلودگی‌هایی است که به سبب رعایت نشدن اصول قرآن‌کریم در جامعه پدیدار شده است و نمی‌توان برای برخورد با این آلودگی‌ها با ضرب و خشونت رفتار کرد. وی با اشاره به اینکه قرآن کریم برای همه انسان‌ها نازل شده است و باید این کتاب الهی را طوری توسعه داد که همه نسبت به ترویج و توسعه قرآن اهتمام داشته باشند،گفت: برگزاری محافل قرائت قرآن، کرسی و تفسیر آیات قرآن کریم بستر ترویج و توسعه این کتاب الهی را فراهم می‌کند.
امام‌جمعه کرج با اشاره به اینکه مردم باید با قرآن کریم آمیخته و درگیر شوند، بیان کرد: آیات قرآن پندی است که باید آثار این آیات در جامعه به منصه ظهور برسد. نماینده ولی‌فقیه در البرز با تاکید بر اینکه باید بخش‌های مختلف قرآن و توسعه ابعاد مختلف قرآن به هر بخش و دستگاه به طور جداگانه سپرده تا از موازی‌کاری پرهیز شود، خاطرنشان کرد: باید نسبت به توجه به خادمین و فعالان قرآنی اهتمام داشت. آیت‌الله حسینی همدانی با تاکید بر اینکه باید موسسات و مراکز قرآنی خارج از دستگاه‌های اجرایی تقویت شوند، اظهار داشت: نوآوری در ترویج قرآن‌کریم سبب بهبود و استقبال بیشتر مردم از اجرایی شدن دستورات الهی در حیات مردم می‌شود.





منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود