10 اسفند 1393
شماره خبر: 138524

هیچ نظارتی در حوزه فرهنگی نداریم

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

هیچ نظارتی در حوزه فرهنگی نداریم


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به هشدار نماینده ولی فقیه در این استان درباره برخی ناهنجاری‌های فرهنگی گفت: هیچ نظارتی در حوزه فرهنگی نداریم.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین روحی یزدی با اشاره به خطبه‌های روشنگرانه آیت‌الله حسینی همدانی خطیب جمعه کرج و نماینده ولی فقیه در استان البرز اظهار داشت: آنچه که ایشان در نماز جمعه فرمودند، بر اساس شرایط بیرون و شرایط موجود استان البرز است. وی تصریح کرد: متاسفانه اینکه برخی از مدیران ما نسبت به بخشی از فرهنگ ایرانی اهمیت می‌دهند و به بخشی دیگری از فرهنگ با دین مبین اسلام و فرهنگ مردم ولایی کشورمان آمیخته است، بی توجه هستند، هیچ تردیدی وجود ندارد. این مسئول افزود: متاسفانه زمانی که در سطح استان البرز به ویژه در کرج تردد می‌کنیم، می‌بینیم تبلیغاتی که در سطح معابر وجود دارد بیشتر تبلیغ کارهای هنری و فعالیت‌های هنری است که به نام فرهنگ مطرح می شود. روحی یزدی گفت: این فعالیت‌های هنری آیا اقدامات فرهنگی هستند و یا خیر، خود جای بحث فراوانی دارد و باید مورد توجه و بررسی جدی قرار گیرد. وی بیان داشت: تبلیغاتی که امروزه ما در سطح شهر کرج و استان البرز شاهد آن هستیم، به طور قطع با معیارهای دینی ما هیچ همخوانی ندارد. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: زمانی که برخی از تبلیغات ضد فرهنگی را می‌بینیم،‌ نخستین سئوالی که در ذهن مردم ولایی و متدین البرز و هر انسان دلسوز دیگری مطرح می‌شود این است که این فعالیت‌ها با چه هدفی انجام می‌شود و چه کسانی به دنبال تبلیغات این مدل کارهای ضد فرهنگی و تحمیل آن به نام کار فرهنگی به جوانان هستند.
هیچ نظارتی در حوزه فرهنگی نداریم
روحی یزدی در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه دلیل این مشکلات چیست، گفت: 2 دلیل عمده را می‌توان در این حوزه بیان کرد، دلیل نخست عدم نظارت مسئولان دستگاه‌های متولی امور فرهنگی است. وی اظهار داشت: متاسفانه همان گونه که نظارت جدی در بحث‌های صنفی و اقتصادی نداریم، در حوزه فرهنگی نیز این نظارت‌ها بسیار ضعیف است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز تصریح کرد:‌ شاید متولیان امور فرهنگی مدعی شوند که ما شرح وظیفه‌ای در این حوزه نداریم، در پاسخ این ادعا باید گفت که هیچ مسلمانی نمی‌تواند نسبت به امور فرهنگی و ضد فرهنگی بی‌تفاوت باشد. روحی یزدی دلیل دیگر را عدم آگاهی مدیران دستگاه‌های فرهنگی توصیف کرد و گفت:‌ کسانی که در راس امور فرهنگی استان البرز قرار گرفته‌اند، خود نسبت به وظائف یک متولی فرهنگ یا نا آشنا هستند و یا آشنایی کمی دارند. وی افزود: عدم نظارت و ناآشنا بودن مدیران فرهنگی به وظایف و مسئولیت‌های خود، چنین معضلات را در البرز ایجاد کرده و موجب شده بزرگانی چون نماینده ولی فقیه در البرز چنین آشکارا به مدیران نهیب زده و دغدغه‌های خود را مطرح کنند. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز ادامه داد:‌ دغدغه‌های مردم متدین و ولایی البرز و افراد دلسوزی چون امام جمعه کرج زمانی رفع می‌شود که مسئولان و مدیران ارشد استان به ویژه متولیان امور فرهنگی نیز وارد میدان شده و برای رفع نواقص و ضعف‌ها و کاستی‌ها تلاش کنند. روحی یزدی با اشاره به هشدارهای مکرر نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: زمانی که ایشان شاهد عدم همراهی مسئولان هستند، مجبور می‌شوند که صریح و بی‌پرده مردم را در جریان امور قرار دهند. وی نقش رسانه‌ها در آگاه‌سازی مردم را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: تردیدی ندارم اگر رسانه‌ها به درستی و به خوبی نظرات امام جمعه محترم را منعکس کنند، مردم ولایت‌مدار و متدین البرز در حمایت از صحبت‌های ایشان، عکس‌العمل جدی نشان می‌دهند. روحی یزدی در پایان تصریح کرد: همراهی مردم با امام جمعه به طور قطع موجب می‌شود که مسئولان البرز به خود آمده و برای رفع نواقص و ضعف‌های فرهنگی استان اقدام کنند.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود