16 اسفند 1393
شماره خبر: 138881

البرز مجری طرح تولید نهال برای استان ها شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

البرز مجری طرح تولید نهال برای استان ها شد


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: براساس تصمیم مسوولان سازمان جنگل ها و مراتع کشور، این استان برای نخستین بار مجری تولید نهال برای دیگر استان ها شد.
حسین میررجبی افزود: این طرح در نهالستان بزرگ محمدشهر کرج با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال در قالب ایجاد زیر ساخت و تولید نهال به اجرا در آمده است. وی اظهار داشت: در فاز اول اجرای این طرح، چهارمیلیون اصله نهال تولید می شود که قرار است از این میزان، حدود دو میلیون و 500 هزار اصله نهال برای هفته درختکاری تا پایان سال جاری در اختیار دیگر استان ها قرار گیرد. میررجبی، ظرفیت خوب استان البرز به لحاظ تولید نهال و همچنین اقلیم مناسب برای پرورش گونه های مختلف را دلایل اصلی اجرای این طرح در استان برشمرد و گفت: این نهال ها برای استان هایی تولید می شود که اقلیم برابر یا نزدیک با البرز را دارند. وی بیان داشت: در این نهالستان ظرفیت تولید نهال تا 15 میلیون اصله در سال وجود دارد.
توزیع 150 هزار اصله نهال در استان البرز
میررجبی با اشاره به درختکاری، گفت: 150 هزاراصله نهال از گونه های داغ داغان، گردو، اقاقیا و تعدادی گل های زینتی در این هفته درختکاری در اختیار مردم قرار می گیرد که این نهال ها در مصلاهای نماز جمعه، پارک ها و ادارات به صورت رایگان توزیع می شود. 15 لغایت 21 اسفند ماه هفته درختکاری نامگذاری شده است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود