18 اسفند 1393
شماره خبر: 139057

طرح ایمنی و سلامت مسافران نورزی اجرا می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

طرح ایمنی و سلامت مسافران نورزی اجرا می شود


مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز با اشاره به فرا رسیدن سال جدید، گفت: در مبادی ورودی و خروجی شهر طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی اجرا می شود.
دکتر احسان نصیری در جلسه ای که با حضور خبرنگاران برگزار شد، ضمن تبریک سال نو، اظهار داشت: بیش از ۱۰ سال است که فعالیتهای نورزی جمعیت هلال احمر در سراسر کشور انجام می شود. نصیری در ادامه تاکید کرد: سازمان جمعیت هلال احمر یک سازمان مردم نهاد و عام المنفعه است که تغییرات دولتها تغییری در ارائه خدمات این سازمان به مردم نخواهد کرد. این مسئول با اشاره به اینکه اساس فعالیت های جمعیت هلال احمر در معاونت امداد و نجات تعریف می شود، خاطرنشان کرد: در ایام نوروز ۲۰ پایگاه ثابت، موقت و سیار در محورهای سطح استان به هم وطنان پوشش امدادی خواهند داد. نصیری با اعلام خبر اینکه بالگرد جمعیت هلال احمر کشور از ۳ تا ۸ فروردین ماه در استان البرز مستقر می شود، تصریح کرد: در صورت تامین آشیانه بالگرد در سال آینده بالگرد در استان مستقر خواهد شد. وی با اشاره به تفاوت های جمعیت هلال احمر البرز با اورژانس، افزود: تفاوت جمعت هلال احمر با اورژانس ارائه خدماتی در حوادثی مانند زیر آوار ماندن، سیلاب، عملیات های کوهستان و آتش سوزی، پزشکی و پیراپزشکی است در صورتی که اورژانس فقط در زمینه پزشکی و پیراپزشکی خدمات ارائه می کند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز با اشاره به اینکه تلفن گویا ۱۱۲ مختص عملیات های امدادی جمعیت هلال احمر است: پس از تماس شهروندان با تلفن گویای جمعیت هلال احمر البرز نزدیکترین تیم به محل حادثه اعزام می شود.
جانمایی مکان هایی برای برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال
نصیری از طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی خبر داد و بیان کرد: جوانان جمعیت هلال احمر البرز در میادین ورودی خروجی شهر مستقر می شوند و اطلاعاتی از قبیل راههای دسترسی، شماره تلفن های بیمارستان ها و داروخانه های شهر، و توصیه های ایمنی را در قالب برنامه های اندروید و همچنن برشور به هم وطنان ارائه خواهند کرد. وی از حضور افتخاری امدادگران، داوطلبان و جوانان را در جمعیت هلل احمر یاد کرد و خاطرنشان کرد: نیروهای امدادی در طول سال طی مانورهای مختلف آموزش های تخصصی را می بینند و به صورت افتخاری در عملیات های مختلف شرکت می کنند. وی درجه های مختلف امدادگران را ایثارگری، امدادگری و نجاتگری عنوان کرد و گفت: امدادگران طبق آموزش ها و با بازآموزی های که در طول سال می بینند درجه دریافت می کنند. نصیری با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر البرز علاوه بر تجهیزات پزشکی سِت نجات که حاوی دستگاههای زنده یاب الکترونیکی است را دارست، اذعان داشت: هر کدام از این سِت ها یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان ارزش دارد و در حال حاضر جمعیت هلال احمر البرز ۴ سِت سبک و ۱ سِت سنگین دارا است. وی در ادامه در رابطه با برگزاری چهارشنبه آخر سال گفت: میادین و مکان های در سطح استان جانمایی شده است که اطلاعاتی به مردم ارئه می شود تا چهارشنبه ای امن را شاهد باشیم. وی اضافه کرد: به خانواده ها اطلاعاتی در قالب برشور ارائه می شود تا رفتارهای خطرناک در مراسم چهارشنبه سوری کاهش یابد. مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز در پایان با اشاره به ساختمان جمعیت، گفت: ۲ هکتار زمین از سوی مسکن و شهرسازی استان به جمعیت اختصاص یافته است به محض واگذاری زمین ساختمان جمعیت هلال احمر البرز ساخته می شود.


منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود