4 آبان 1391
شماره خبر: 13930

دولت واردات داروی بیماران تالاسمی را به انجمن تالاسمی واگذار کند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

دولت واردات داروی بیماران تالاسمی را به انجمن تالاسمی واگذار کند

سپیدار آنلاین: رئیس انجمن بیماران تالاسمی استان البرز و تهران اظهار داشت: دولت واردات داروی بیماران تالاسمی را به انجمن تالاسمی واگذار کند.
حبیب الله کاظمی با اشاره به مشکل بیماران تالاسمی در تامین دارو، اظهار داشت: اگر دولت بودجه و هزینه تامین دارو برای بیماران تالاسمی را به انجمن تالاسمی واگذار کند این انجمن به راحتی از عهده مشکل خود بر خواهد آمد. وی با انتقاد از اینکه دولتمردان و مجلس تنها وعده تامین دارو را می دهند، اضافه کرد: اگر کارها را به ما واگذار کنند، خود انجمن تلاسمی از عده مشکلات خود بر خواهد آمد. رئیس انجمن بیماران تالاسمی استان البرز و تهران گفت: زمانی که بیماران تالاسمی با کمبود دارو مواجه می شوند هزینه تامین دارویشان چندین برابر می شود.
هزینه بیماران تالاسمی با کمبود دارو چندین برابر می شود
کاظمی ادامه داد: این بیماران باید چندین برابر هزینه کنند تا وضعیت عادی خود باز گردند و هم اکنون نیز برخی از بیماران با مشکل مالی مواجه هستند. وی گفت: تزریقات بیماران تالاسمی با بالا رفتن آهن خون بیشتر می شود و این بیماران باید هزینه چندین برابری کنند تا از رسوب آهن در بدن خود جلوگیری کنند.
بیماران تالاسمی مشکلات فراوانی در پیدا کردن شغل دارند
رئیس انجمن بیماران تالاسمی استان البرز و تهران با اشاره به مشکلات فراوان بیماران تالاسمی از جمله مشکل پیدا کردن کار، ازدواج و...، اضافه کرد: این بیماران در اجتماع با مشکلات فراوانی مواجه هستند. کاظمی با بیان اینکه بخشی از داروهای بیماران تالاسمی در داخل تامین و بخشی دیگر نیز از خارج کشور تامین می شود، افزود: کیفیت داورهای خارجی نسبت به تولیدات ایرانی بسیار بالا است.




منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود