23 اسفند 1393
شماره خبر: 139314

استقرار بالگرد در البرز نیازمند ساخت آشیانه است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

استقرار بالگرد در البرز نیازمند ساخت آشیانه است


معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر البرز استقرار بالگرد در البرز را نیازمند فراهم کردن زیرساخت ها از جمله احداث پَد فرود بالگرد و ساخت آسیانه دانست.
داود رجبی اظهار داشت: از ابتدای سال جدید 967 مورد حادثه اتفاق افتاده است که 718 مورد حادثه جاده ای، 60 مورد حادثه کوهستان و دیگر موارد مربوط به حوادث آتش سوزی بوده است. رجبی در ادامه تعداد حادثه دیدگان امسال را 4 هزار و 318 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 747 نفر از حادثه دیدگان به بیمارستان منتقل شدند و 805 نفر دیگر در محل حادثه توسط نیروهای امدادی درمان سرپایی دریافت کردند. وی با اشاره به امدادهای هوایی افزود: از ابتدای سال تا کنون برای 4 مورد حادثه از جمعیت هلال احمر کشور درخواست امداد هوایی کردیم.
زیرساختها برای احداث پَد فرود بالگرد در البرز ضعیف است
این مسئول در پاسخ به این پرسش که چرا بالگرد در استان مستقر نیست، خاطرنشان کرد: مشکل اصلی برای استقرار دائم بالگرد در البرز نداشتن پَد مناسب برای فرود بالگرد است. معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر البرز یادآور شد: بعلت شرایط خاص جغرافیایی البرز باید یک پَد فور در جاده چالوس و یک پَد فرود در اتوبان تهران - کرج - قزوین داشته باشیم تا کنون فقط محل پَد جانمایی شده است اگر مدیریت بحران استانداری همکاری های لازم را داشته باشد می توانیم در سال جدید پد فرود بالگرد را ایجاد کنیم. رجبی عدم وجود زیرساخت ها را برای احداث پد فرود بالگرد در البرز ضعیف دانست و گفت: در حال حاضر بالگرد در شهرستان ساوجبلاغ بخش گلسار و پارک جهانما بالگرد می نشیند و برای استقرار بالگرد نیازمند ساخت آشیانه هستیم. وی در پاسخ به این پرسش که از زمان اعلام تا حضور بالگرد در استان چه مدت زمان طول می کشد؟ گفت: از زمانی که حادثه به مرکز اطلاع داده شود تا زمانی که بالگرد در محل حاضر شود 12 دقیقه طول می کشد.
افزایش تعداد پایگاههای امدادی در ایام نوروز
این مسئول از استقرار تیم های امدادی توانا در ابتدای جاده چالوس خبر داد و افزود: تیم های توانا که متشکل از خواهران هستند در بیلقان، و پارکسوار شهرستان ساوجبلاغ که در اتوبان قرار دارد به هم وطنان و میهمانان نوروزی خدمات ارائه می کند. رجبی از افزایش پایگاهای امدادی در محورهای استان خبر داد و افزود: 6 پایگاه ثابت در محورها مستقر هستند که در ایام نوروز به 20 پایگاه ثابت، موقت و سیار افزایش پیدا می کنند. وی در پایان در پاسخ به این پرسش که استاندارد زمان حضور تیم های امدادی در محل حادثه چه مدت زمانی است؟ افزود: استاندارد زمان حضور نیروهای امدادی در محل حادثه 6 دقیقه است.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود