26 اسفند 1393
شماره خبر: 139489

رییس پلیس البرز: خانواده ها بیشتر به رفتارهای فرزندان توجه کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

رییس پلیس البرز: خانواده ها بیشتر به رفتارهای فرزندان توجه کنند


رییس پلیس البرز با اشاره به فرا رسیدن آیین چهارشنبه آخر سال از خانواده ها خواست برای پیشگیری از حوادث ناگوار بیشتر مراقب رفتار فرزندان خود باشند.
سردار بخشعلی کامرانی صالح افزود: با توجه به احتمال وقوع حوادث و سوانح دلخراش ناشی از انفجار مواد محترقه دراین روز ،ضرورت دارد خانواده ها ، فرزندان خود را نسبت به عواقب خطرناک استفاده از مواد محترقه آگاه کنند. وی اضافه کرد: آمارها نشان می دهد که هر ساله تعدادی ازکودکان، نوجوانان و جوانان کشور قربانی استفاده از مواد محترقه می شوند که عواقب غم انگیزی برای خانواده ها و مسوولان دارد. رییس پلیس البرز گفت: برخی از این حوادث به قطع عضو ومعلولیت افراد می انجامد که آثار آن نیز غیرقابل جبران می باشد. وی اظهار کرد: لازم است خانواده ها ضمن کنترل و نظارت بر رفتار فرزندان خود آنها را از خطرات مواد منفجره و آتش زا آگاه کنند. کامرانی صالح همچنین از جوانان و نوجوانان خواست تا با فکر کردن به عواقب تلخ بازی با مواد محترقه ، آسایش و آرامش را از خود و خانواده ها و شهروندان سلب نکرده و شادی و سلامتی خود را فدای استفاده یا پرتاب مواد محترقه نکنند. وی تاکید کرد: نیروی انتظامی استان البرز با آمادگی کامل و انجام اقدامات اطلاعاتی برای شناسایی و دستگیری افرادی که در زمینه تهیه ، تولید و توزیع مواد محترقه فعالیت می کنند ، تمام تلاش خود را به کار گرفته تا چهارشنبه آخر سال با امنیت کامل و رضایت خاطر مردم سپری شود. وی همچنین در پایان از مردم البرز خواست در صورت مشاهده هرگونه مزاحمت و دیگر موارد مشکوک در زمینه تهیه و توزیع مواد محترقه مراتب را به پلیس 110 اطلاع دهند. رییس پلیس البرز بیان کرد که طی یک ماه گذشته بیش از350هزارعدد انواع مواد محترقه دراستان البرز کشف شده است . وی تاکید کرد که چنانچه فرد یا افرادی اقدام به سلب آسایش مردم و رفتارهای خطرناک داشته باشد تا بعد از ایام نوروز دربازداشت خواهد بود . وی با بیان اینکه پلیس به هیچ وجه مخالف شادی مردم نیست خاطرنشان کرد که با افرادی که نظم عمومی را مختل کنند، برخورد قانونی می شود .
کامرانی صالح نقش رسانه های جمعی را در پیشگیری و کاهش جرایم موثر دانست و افزود: بخشی از کار آموزش و اطلاع رسانی بر عهده رسانه های جمعی است. در آیین چهارشنبه آخرسوری ، سال گذشته دو جوان براثر انفجار مواد محترقه در استان البرز جان باختند و تعدادی مجروح شدند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود