17 فروردین 1394
شماره خبر: 139808

مانور بزرگ عفاف و حجاب در البرز برگزار می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

مانور بزرگ عفاف و حجاب در البرز برگزار می‌شود


مشاور نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن اجتماع بزرگ فاطمی و مانور عفاف و حجاب در البرز برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا سعیدی در نشست خبری با خبرنگاران که در محل دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: امسال نیز همانند سال گذشته همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) اجتماع بزرگ فاطمیون در کرج برگزار می‌شود. وی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های اسلامی در حوزه عفاف و حجاب و ترویج این فرهنگ به شمار می‌آید، افزود: باید با برنامه‌ریزی جدی، جریان سازی در حوزه عفاف وحجاب و بصیرت افزایی در این باب صورت گیرد. مشاور نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) بانوان و زنان عفیف و محجبه استان البرز در یک مکان مشخص گرد هم می‌آیند، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم بصیرت افزایی، تبیین منزلت و جایگاه زن با ایجاد فضای معنوی در این اجتماع صورت گیرد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی با بیان اینکه این اجتماع بزرگ در مرکز شهر کرج برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این ایام مجالس و محافل مختلف در مساجد و حسینه‌های موجود در سطح استان برگزار می‌شود اما این اجتماع به صورت ویژه و عمومی شکل می‌گیرد.
وی با تاکید بر اینکه برپایی این اجتماع بیانگر عفیف و محجبه بودن زنان استان البرز است، بیان کرد: برپایی این اجتماع در واقع برگزاری مانور بزرگ عفاف و حجاب در البرز است.
مشاور نماینده ولی‌فقیه در البرز با بیان اینکه ترویج فرهنگ عفاف، حجاب ، اندیشه حضرت زهرا(س) و سبک زندگی ایرانی اسلامی در این اجتماع شکل می‌گیرد، گفت:این مراسم در سالروز ولادت حضرت صدیقه طاهره(س) و در روز 21 فرودین ماه ساعت10 صبح در بلوار جمهوری کرج برگزار می‌شود. وی با اشاره به اینکه سال گذشته این مراسم در میدان شهدای کرج برگزار شد که مشکلات ترافیکی را به همراه داشت، اظهار داشت: با هم‌فکری ناجا بهترین مکان برگزاری این تجمع بلوار جمهوری جایگاه سخنرانی 22 بهمن در نظر گرفته شد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی با بیان اینکه در نظر داریم در مسیر منتهی به جایگاه غرفه‌های عفاف و حجاب طراحی شود، خاطرنشان کرد: اجرای قرعه کشی و آذین بندی اجتماع با پرچم زیبای حضرت زهرا(س) توسط حاضرین در مراسم از دیگر برنامه‌های در دستور کار است. وی با تاکید بر اینکه سخنرانی در راستای تبیین زندگی حضرت زهرا(س) و نقش عفاف و حجاب توسط امام جمعه کرج آیت‌الله حسینی‌همدانی از دیگر برنامه‌های این روز به شمار می‌آید، افزود: سرود دسته جمعی با موضوع عفاف و حجاب توسط افراد حاضر در این مراسم قرائت می‌شود. مشاور نماینده ولی‌فقیه در البرز با بیان اینکه قالب حضور افرد در این اجتماع را بانوان تشکیل می‌دهند اما حضور خانوادگی زنان و همسران و فرزندانشان در این مراسم نیز بلامانع است، گفت: میثاق نامه زنان و بانوان محجبه توسط حاضرین به منظور تجدید میثاق با حضرت زهرا(س) قرائت می‌شود‌.




منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود