20 فروردین 1394
شماره خبر: 139933

۹۳ میلیارد ریال برای اجرای «طرح هادی» مسکن البرز اختصاص یافت

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

 ۹۳ میلیارد ریال برای اجرای «طرح هادی» مسکن البرز اختصاص یافت


مدیرکل بنیاد مسکن استان البرز از اجرای ده‌ها پروژه از جمله مسکن روستایی و طرح هادی با اعتباری بالغ بر ۹۳ میلیارد ریال از محل منابع ملی و استانی خبر داد.
علی رحیمی‌زاده با اشاره به آغاز دهه بنیاد مسکن که از 21 فروردین آغاز می‌شود، اظهار داشت: ده‌ها پروژه اجرایی از جمله طرح هادی و مسکن روستایی در سطح روستاهای استان البرز انجام می‌شود. وی افزود: اعتباری که بابت اجرای طرح هادی صرف شده، 93 میلیارد ریال است که از محل منابع ملی و استانی تامین می‌شود. مدیرکل بنیاد مسکن استان البرز از واگذاری بیش از 20 هزار جلد سند به روستاهای استان و شهرهای کمتر از 25 هزار نفر در البرز خبر داد و گفت: تاکنون 190 روستا در البرز از طرح هادی برخوردار شده‌اند که از این تعداد، 180 مورد ابلاغ شده است. وی اظهار داشت: امید است تا پایان شهریورماه سال جاری همه روستاهای بیش از 20 خانوار استان البرز از این طرح برخوردار شوند.
وی بیان کرد: تاکنون بیش از 4 هزار و 600 واحد مسکن روستایی از محل تسهیلات بانکی مقاوم سازی شده و در سال جاری نیز هزار و 550 سهمیه با عاملیت بانک‌های ملی، صادرات، تجارت، ملت، سپه و رفاه در البرز واگذار می‌شود. رحیمی‌زاده با اشاره به اینکه تاکنون 846 بانک برای پذیرش 55 درصد از این سهمیه اعلام آمادگی کردند، خاطرنشان کرد: درصد مابقی نیز در طول سال توسط بانک‌های عامل در استان پذیرش می‌شوند. وی تصریح کرد: سطح فردی تسهیلات جدید 15 میلیون تومان با بازپرداخت 156 ماهه و بهره 5 درصد است که اقساط ماهانه آن حدود 106 هزار تومان محاسبه می‌شود.




منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود