تعريض آزادراه تهران-كرج در انتظارتخصيص اعتبار ويژه
سپیدارآنلاین: گروه اجتماعی
طرح تعريض آزادراه تهران – كرج – قزوين به دليل شرايط خاص و ويژه ترافيكي - منطقه اي نيازمند تمام دستگاههاي مرتبط از جمله شهرداري ، پليس و شوراي ترافيك استان بوده و براي اعتبارات آن بايد چاره اي به صورت پايدار انديشيده شود.
مديريت ساخت و توسعه راه هاي استان البرز گفت: تعريض بخشي از آزاد راه تهران - كرج تا حدودي به ظرفيت محور افزود . مهندس افشين پيرنون اضافه كرد: در سال هاي گذشته معضل ترافيك آزاد راه تهران - كرج ، وزارت راه وشهرسازي را برآن داشت تا با تعريض آزاد راه از 3 خط به 5 خط از نسبت به افزايش ظرفيت آزادراه موجود به عنوان اصلي ترين مسير ارتباطي اقدام نمايد . اما اين طرح با حدود 80% پيشرفت فيزيكي در چند نقطه بدليل معضلات ناشي از معارضين اعم از ملكي و مستحدثات واقع در مسير اعم از پلهاي احداثي قبلي مانند كلاك ، فرديس و گالريهاي مترو در محل گرمدره متوقف شد . اين مسئول خاطر نشان كرد: از طرفي با توجه به اينكه در زمان شروع اجراي اين طرح استان البرز از تهران مجزا نشده بود ، قرارداد واعتبارات مربوط به پروژه در اختيار اداره كل استان تهران بوده كه تا كنون تفويضي در اين مورد به استان البرز صورت نپذيرفته و عملا قرارداد پيمانكار نيز در حال اتمام بوده و اعتباراتي نيز براي سالجاري اين پروژه در نظر گرفته نشده است. مهندس پيرنون بيان داشت : طرح تعريض آزادراه تهران – كرج – قزوين به دليل شرايط خاص و ويژه ترافيكي - منطقه اي نيازمند تمام دستگاههاي مرتبط از جمله شهرداري ، پليس و شوراي ترافيك استان بوده و براي اعتبارات آن بايد چاره اي به صورت پايدار انديشيده شود. آزاد راه تهران -كرج -قزوين يكي از محورهاي مهم مواصلاتي كشور است كه در حوزه استحفاظي استان هاي تهران –البرز و قزوين واقع شده و شاه راه ارتباطي 13 استان كشور به حساب مي آيد كه بايد براي رفع ترافيك دراين آزاد راه نگاه ويژه اي شود .