25 فروردین 1394
شماره خبر: 140258

ساختمان مرکزی شورای حل اختلاف البرز افتتاح می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ساختمان مرکزی شورای حل اختلاف البرز افتتاح می‌شود


رئیس شوراهای حل اختلاف استان البرز با بیان اینکه در سال گذشته عملیات احداث ساختمان مرکزی شورای حل اختلاف استان البرز آغاز شده است، گفت: بیش از ۹۰ درصد کارهای ساخت آن انجام شده و تا خردادماه سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
لقمان کیاپاشا با بیان اینکه عملکرد و برنامه‌ریزی‌ شوراهای حل اختلاف استان البرز خوب بوده است، اظهار داشت: در سال گذشته عملیات احداث ساختمان مرکزی شورای حل اختلاف استان البرز آغاز شده است و بیش از 90 درصد کارهای ساخت آن انجام شده و حداکثر تا خردادماه سال‌جاری بهره‌برداری می‌شود. وی با بیان اینکه در سال 93 ساختمان جدید شورای حل اختلاف آسارا به بهره‌برداری رسیده است، بیان کرد: در سال گذشته توانستیم حدود نیمی از شعب شوراهای حل اختلاف استان را به سیستم ثبت‌ الکترونیکی مجهز کنیم و هرکسی به این شعب مراجعه کند پرونده‌اش به صورت الکترونیکی ثبت می‌شود. رئیس شوراهای حل اختلاف استان البرز با اشاره به اینکه سال 93 در جابجایی ساختمان شوراهای حل اختلاف اقدامات خوبی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: ساختمان شورای حل اختلاف کمالشهر جابجا شده است و با همکاری سایر واحدها مقدمات ساخت سایر ساختمان‌های شوراهای حل اختلاف سطح استان البرز فراهم شده است. معاون قضائی رئیس‌کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه همه واحدها در پایان سال برنامه‌های خود را برای اجرا در سال آینده اعلام می‌کنند، گفت: شورای حل اختلاف استان البرز نیز برنامه‌های سال 94 را قبل از سال به رئیس کل دادگستری استان ارائه داده است.
کیاپاشا با اشاره به اینکه رئیس کل دادگستری استان البرز نیز این برنامه‌ها را به معاونت برنامه ریزی دادگستری البرز ارجاع داده‌اند و پس از تصویب، این برنامه‌ها را اجرائی می‌کنیم، اظهارداشت: یکی از مهمترین برنامه‌های ما در سال جاری افزایش شعب شوراهای حل اختلاف استان البرز است. وی با اشاره به طرحی که در کمیسیون قضائی مجلس تصویب شده است و برای تصویب نهائی به صحن علنی مجلس می‌رود، بیان کرد: بر طبق این طرح که فعلا فقط در کمیسیون قضائی مجلس تصویب شده است، سقف صلاحیت شوراهای حل اختلاف از 5 میلیون ریال به 10 میلیون ریال افزایش می‌یابد که این موضوع سبب افزایش ورودی پرونده‌ها می‌شود. رئیس شوراهای حل اختلاف استان البرز با اشاره به اینکه قصد داریم با همکاری قضات شوراهای حل اختلاف و سایر همکاران میزان مصالحه در پرونده‌هایی که قابلیت صلح و سازش را دارند افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: روند مصالحه در شوراهای حل اختلاف استان البرز از سال 89 به بعد خوب بوده است و می‌خواهیم در سال آینده نیز میزان مصالحه‌ها را افزایش دهیم. کیاپاشا افزود: از دیگر برنامه‌های مهم ما در شوراهای حل اختلاف استان البرز مجهز کردن شعبی است که تاکنون به سیستم ثبت الکترونیکی مجهز نشده‌اند.




منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود