26 فروردین 1394
شماره خبر: 140332

تکمیل و اجرای 13 طرح عمرانی در مناطق محروم توسط جهادگران بسیجی البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تکمیل و اجرای 13 طرح عمرانی در مناطق محروم توسط جهادگران بسیجی البرز


مسوول بسیج سازندگی استان البرز از تکمیل و اجرای 13 طرح عمرانی در مناطق محروم و کم برخوردار کشورتوسط جهادگران بسیجی این استان خبرداد.
علی ترکاشوند افزود: این طرح ها شامل ساخت و تکمیل مسجد، سرویس بهداشتی روستایی، حسینیه، خانه نیازمندان و یادمان شهدا و ... در ایام نوروز امسال انجام شد.
وی اظهارداشت: همچنین گروه جهادی درمانی و پزشکان البرز نیز در این مدت حدود یک هزار نفر از روستاییان را تحت پوشش ویزیت رایگان، خدمات درمانی، مشاوره های بهداشتی و درمان دهان و دندان قرار دادند. وی بیان کرد: در ایام تعطیلات نوروز امسال ، دو هزارو350 نفر از جهادگران بسیجی در قالب 44 گروه جهادی از این استان عازم مناطق محروم و کم برخوردار 10 استان کشور شدند. ترکاشوند اضافه کرد: استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، لرستان، کردستان، کهکیلویه و بویر احمد، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کرمان و البرز از جمله این استان ها هستند. وی، محورهای فعالیتی اردوهای جهادی را در عرصه های عمرانی، بهداشت و درمان، سلامت، آموزشی، فرهنگی، کشاورزی و منابع طبیعی، اقتصاد مقاومتی و ... برشمرد. مسوول بسیج سازندگی استان البرز، مرمت و بازسازی بافت های فرسوده روستایی و منازل محرومان در روستاها، طرح های عام المنفعه کوچک و زوده بازده، ساخت مساجد، درمانگاه های کوچک، خانه های بهداشت، غسالخانه، آب رسانی، رنگ آمیزی و ...را از جمله فعالیت های عرصه عمرانی دانست که در مناطق محروم و کم برخوردار توسط گروه های جهادی انجام می شود. ترکاشوند همچنین ویزیت رایگان، برپایی اتاق عمل و بیمارستان صحرایی، خدمات دندانپزشکی، آموزش و راه های پیشگیری ازاعتیاد، راه های کنترل خشم را نیز از جمله فعالیت ها در بخش بهداشت و درمان و سلامت عنوان کرد. گروه های جهادی استان البرز که یکی از فعالترین این گروه ها در سراسر کشور هستند هرساله بخصوص در ایام تابستان و عید نوروز در قالب اردوهای جهادی فعالیت های زیادی را درمناطق محروم سراسر کشور انجام می دهند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود