27 فروردین 1394
شماره خبر: 140378

۷۰ درصد صنعت دارویی کشور در استان البرز فعالیت می‌کند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

۷۰ درصد صنعت دارویی کشور در استان البرز فعالیت می‌کند


رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه ۷۰ درصد صنعت دارویی کشور در استان البرز فعالیت می‌کند، گفت: در این راستا ۳۵۰ داروخانه در استان وجود دارد که در کنار آن ۷۰۰ عطاری نیز به صورت غیر رسمی فعال هستند.
حمید درفشی در مراسم افتتاحیه سلامتکده طب سنتی حکیم ابن‌سینا که عصر امروز با حضور معاون طب سنتی وزیر بهداشت، معاون طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی البرز و سایر مسئولان استانی برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به آمارگیری در سطح استان مشخص شد مردم گرایش بالایی برای استفاده از طب سنتی در درمان بیماری‌ها دارند.
وی افزود: بر اساس آمارها در استان البرز بیش از 800 متخصص در رشته‌های مختلف، 2 هزار و 500 پزشک عمومی و بیش از 800 تولید کننده مواد غذایی، آرایش و بهداشتی در البرز وجود دارد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اینکه 70 درصد صنعت دارویی کشور در استان البرز فعالیت می‌کند، گفت: در این راستا 350 داروخانه در استان وجود دارد که در کنار آن 700 عطاری نیز به صورت غیر رسمی فعال هستند. وی خاطرنشان کرد: این امر نشان‌دهنده گرایش و علاقمندی بالای مردم به طب سنتی بود که البته نقش مهمی در سلامت مردم دارد. درفشی بیان کرد: به همین منظور با تشکیل شورای سیاست‌گذاری طب سنتی در دانشگاه و برگزاری جلسات متعدد، آیین‌نامه‌ای برای بخش آموزش و درمان در بخش طب سنتی و ایرانی تدوین شد. وی تصریح کرد: پس از برگزاری 20 جلسه در دانشگاه علوم پزشکی البرز، مبادرت به راه‌اندازی معاونت طب سنتی در دانشگاه کردیم تا هویت بیشتری به آن داده و در جهت ساماندهی آن قدم برداریم. رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اینکه برای انجام این فعالیت 5 نفر از متخصصان طب سنتی جذب شدند، گفت: در این راستا طب سنتی به عنوان یکی از درس‌های عمومی 2 تا 4 واحدی، وارد دروس همه دانشجویان رشته پزشکی شد. وی اظهار داشت: پس از یک ترم با مشاهده علاقمندی بالای دانشجویان به این درس، مصمم شدیم، طب سنتی را به عنوان یکی از دروس دانشگاهی به شکل کلاسیک و کاملا علمی قرار دهیم. درفشی با تاکید بر اینکه مجموعه سلامتکده طب سنتی حکیم ابن‌سینا به سبب پاسخگویی به نیاز علاقمندان به طب سنتی راه‌اندازی شد، افزود: در این زمینه آموزش افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی به عهده گرفته شد.



منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود