30 فروردین 1394
شماره خبر: 140549

تعلیق حج عمره» در یک بازه زمانی موجب رکود اقتصادی در دولت عربستان می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تعلیق حج عمره» در یک بازه زمانی موجب رکود اقتصادی در دولت عربستان می شود


مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز گفت : توقف اعزام زائران ایرانی در یک بازه زمانی سه ماهه می تواند پیامدهایی همچون رکود اقتصادی دولت عربستان به همراه داشته باشد چراکه این دولت همه ساله با حضور ، حمل و نقل و خرید زائرین به سود فراوانی دست می یافت.
حجت الاسلام محمد جواد موحد، گفت : انجام عمره مفرده یکی از اقداماتی بود که سالانه در نظام جمهوری اسلامی ایران صورت می گرفت که در طول سال قریب 800 هزار زائر ایرانی در سرزمین مقدس مکه و مدینه حضور پیدا می کردند. وی تصریح کرد: متاسفانه در همین راستا دولت آل سعود برخوردهای ناشایستی نسبت به زائرین ، عوامل اجرایی و روحانی کاروان ها انجام می داد که موجب خدشه دار شدن منزلت ایرانی و شیعه در سرزمین وحی می گردید تا اینکه در روزهای اخیر شاهد اوج گیری این حرکات ناشایست بودیم .
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز ادامه داد:در نهایت تعرض پلیس فرودگاه جده به دو زائر نوجوان ایرانی موجی جدید از خشم مردم ایران علیه حکام سعودی را به همراه داشت و موجب شد نظام جمهوری اسلامی در همه ابعاد مراجع ، مقام معظم رهبری، دولت و مجلس به این جمع بندی برسند که حج عمره را به طور موقت تحریم کنند. حجت الاسلام موحد در ادامه به پیامدهای تحریم عمره مفرده اشاره کرد و گفت : تحریم حضور زائرین ایرانی در مکه و مدینه می تواند پیامدهایی همچون رکود اقتصادی دولت عربستان به همراه داشته باشد چراکه این دولت همه ساله با حضور ، حمل و نقل و خرید زائرین به سود فراوانی دست می یافت و عدم حضور 800 هزار ایرانی قطعاً رکودی را در اقتصاد کشور عربستان ایجاد خواهد کرد و توقف اعزام زائران ایرانی می تواند در یک بازه زمانی سه ماهه رقمی به میزان میلیاردها دلار به اقتصاد ملی این کشور وارد سازد. مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز بیان کرد : این اقدام جمهوری اسلامی ایران می تواند حرکتی بازدارنده در جهت جلوگیری از تهاجم نظامی دولت عربستان به مردم یمن که عمدتاً کشوری محروم و شیعه نشین است، شود. حجت الاسلام موحد در پایان ضمن خواستار برخورد و مجازات عاملان تعرض به ۲ نوجوان ایرانی در فرودگاه جده عربستان ،خاطرنشان ساخت: در مجموع این اقدام کار به جا و شایسته ای بود که توسط نظام جمهوری اسلامی ایران انجام شد و امیدواریم این امر موجب شود که دولت عربستان به خود آمده و رفتارش را در برخورد و تعامل با جمهوری اسلامی ایران تغییر دهد و پس از این بر اساس تصمیمی که در مجموعه ارکان نظام گرفته خواهد شد، اقدامات لازم صورت گیرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود