31 فروردین 1394
شماره خبر: 140636

ضرورت توجه به وضعیت زنان سرپرست‌خانوار

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ضرورت توجه به وضعیت زنان سرپرست‌خانوار


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز بر ضرورت بیمه زنان سرپرست خانوار تاکید کرد و گفت: حمایت از زنان سرپرست خانوار کاهش آسیب‌های اجتماعی نوظهور را به دنبال دارد.
علی ایمانی، طی سخنانی اظهارکرد: در سال‌های اخیر شاخص‌ها در حوزه حضور و مشارکت اجتماعی زنان با مشکلات زیادی مواجه شده که این موضوع پیگیری و توجه ویژه مسئولان را می‌طلبد. وی با بیان اینکه خوشبختانه دولت یازدهم اقدامامات ویژه‌ای در زمینه بیمه سلامت، بیمه تامین اجتماعی و بیمه زنان سرپرست خانوار انجام داده است، افزود: در شرایطی که در یک دهه اخیر نسبت به گذشته پدیده‌ای به نام زنان سرپرست خانوار که مسئولیت اقتصادی خانواده را برعهده دارند افزایش یافته و پررنگ‌تر شده باید به بیمه این قشر از جامعه توجه بیشتری شود. این مقام مسئول با اشاره به اینکه برای ایجاد مشارکت اجتماعی بانوان در دهه اخیر بحث ازدواج و تشکیل خانواده در کشور مطرح است، عنوان کرد: مهم‌ترین مسئله در این رخداد، افزایش سن ازدواج است که این موضوع سبب شده زمینه حضور زنان در عرصه‌های اقتصادی جدی‌تر شود. ایمانی همچنین مسائل منطقه‌ای را از دیگر دلایل تشدید حضور زنان در عرصه‌های اقتصادی دانست و ابراز کرد: کشور ما به‌دلیل رهنمودهای رهبری و دیدگاه‌های خاص اجتماعی دولتمردان، مسیر را برای حضور زنان فراهم کرده است. وی ادامه داد: با توجه به اینکه 60 درصد دانشجویان را زنان تشکیل می‌دهند باید توجه ویژه و بیشتری به بانوان شود تا عرصه برای فعالیت اقتصادی آنها فراهم شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در پایان سخنان خود گفت: برای حفظ حضور زنان در عرصه اقتصادی باید اطلاعات آنها را به روز کرد و توانمندافزایی و مشارکت آنها را در اولویت قرار داد.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود