31 فروردین 1394
شماره خبر: 140639

عملیات ساخت خوابگاه دانشجویی در پژوهشگاه مواد وانرژی ایران آغاز شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

عملیات ساخت خوابگاه دانشجویی در پژوهشگاه مواد وانرژی ایران آغاز شد


عملیات ساخت خوابگاه ویژه دانشجویان دختر پژوهشگاه مواد وانرژی ایران مستقر در مشکین دشت استان البرز روز دوشنبه در آیینی آغاز شد.
رییس پژوهشگاه مواد وانرژی ایران در آیین گفت:این خوابگاه با زیربنای 467 مترمربع و با ظرفیت 40 نفربا حمایت خیرین احداث می شود. دکتر مهدی هادوی افزود: آشپزخانه مجهز، امکانات رفاهی و خوابگاهی ازبرنامه های پیش بینی شده در ساخت این خوابگاه است. وی گفت : منابع مالی پروژه از طرف جمعی از اعضای هیات علمی و کارکنان پژوهشگاه صورت تامین می شود. هادی، هدف پژوهشگاه مواد وانرژی تربیت نیروی پژوهشگر، خلاق وکارآفرین دانست و افزود:تلاش ها براین است که دانش آموختگان نه تنها دنبال کار نباشند بلکه خود کار آفرین شوند. وی بیان داشت : یکی از دغدغه های مهم مسوولان این پژوهشگاه نبود فضای خوابگاهی برای دانشجویان است که باساخت این خوابگاه ، مشکل مکانی دانشجویان مرتفع می شود. رییس پژوهشگاه مواد و انرژی ایران گفت: این پژوهشگاه تاکنون از منبع اعتباری دولتی برای ساخت خوابگاه برخوردار نشده است و به همین دلیل هیات علمی و کارکنان دانشگاه خود وارد عمل شدند. هادوی اظهارداشت: در گام بعدی خوابگاه دانشجویی برای دانشجویان مرد متاهل در این پژوهشگاه ساخته می شود. وی افزود: دربخش محیط زیست ، پژوهشگاه مواد وانرژی ایران ، حرف های زیادی برای گفتن دارد و دراین زمینه با سازمان صنعت، معدن وتجارت استان البرز توافقنامه همکاری امضاء شده است. رییس پژوهشگاه مواد وانرژی ایران گفت: در سال 93 موفق شدیم سند استراتژی تکمیلی و اصلاح شده این پژوهشگاه را به تایید هیات امناء برسانیم. هادوی افزود: این سند به ماموریت، دورنما و چشم اندازعلمی برای این پژوهشگاه اهمیت فراوانی دارد. وی اظهار داشت: دراین سند نقش پژوهشگاه در رشد علمی فناوری و نوآوری کشور مشخص شده است.
پژوهشگاه مواد و انرژی ایران دارای 270 دانشجو است که از این تعداد 120 نفر در رشته دکتری و 150 نفر درمقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند. پژوهشگاه مواد وانرژی وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در مشکین دشت شهرستان فردیس استان البرز مستقر است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود