5 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 140919

ارتقاء معماری راهی برای افزایش کیفیت زندگی مردم

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ارتقاء معماری راهی برای افزایش کیفیت زندگی مردم


رئیس جهاددانشگاهی استان البرز از برگزاری پنجمین جشنواره روز معمار با محوریت «معماري، بستر توسعه اجتماعي و انساني» به مناسبت بزرگداشت روز شیخ بهایی در کرج خبرداد.
دکتر علی‌اکبر هاشمی‌راد، گفت: معماری یکی از پدیده‌های اجتماعی است که نشأت گرفته از فرهنگ بوده و حتی بر رابطه با اندیشه‌های انسان، فضاو زیبایی‌شناختی تاثیرگذار است و می‌توان گفت که معماری بر فرهنگ تاثیرگذار است. وی افزود: در این راستا جهاددانشگاهی استان البرز با بهره‌گیری از توانمندی‌های دانشجویان این رشته که در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی کرج مشغول به تحصیل هستند، اقدام به برگزاری پنجمین جشنواره روز معمار با محوریت «معماري، بستر توسعه اجتماعي و انساني» به مناسبت بزرگداشت روز شیخ بهایی کرده است. هاشمی‌راد خاطرنشان کرد: امید است بتوان با برگزاری چنین جشنواره‌هایی در نزدیک‌تر کردن اندیشه با عمل گام برداشت و در حوزه پژوهش هنر نیز ورود پیدا کرد. وی ادامه داد: معماری از رشته‌هایی است که ارتقاءآن افزایش سطح کیفی زندگی مردم را به دنبال دارد و از سوی دیگر برای گسترش و ارتقاء آن از فناوری‌های نوین نیز می‌توان استفاده کرد. رئیس جهاددانشگاهی استان البرز یادآور شد: جشنواره روز معمار هر ساله با هدف بزرگداشت شیخ بهایی، ارتقای سطح کیفی آموزش‌های معماری، ارتباط و استفاده از تجربياتِ نسل پيشكسوت و ایجاد فضای بانشاط و پویا در میان دانشجویان برگزار می‌شود. وی افزود: پنجمين جشنواره روز معمار با محوریت «معماري، بستر توسعه اجتماعي و انساني» به همت مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی کرج در دو بخش کارگاه‌های آموزشی و همایش علمی و تخصصی اجرا می‌شود.
هاشمی‌راد تصریح کرد: دو کارگاه آموزشی معماری با موضوعات «انواع مصالح جديد در حوزه سقف كاذب» و «معماري جديد در اروپا» از ساعت 9 الی 13 بعدازظهر روز پنج شنبه سوم اردیبهشت‌ماه در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج برگزار می‌شود. وی در پایان یادآور شد: بخش دیگر جشنواره، هشتم اردیبهشت‌ماه، با حضور مسئولین استان البرز و معماران برجسته در سالن استاد سيروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي البرز برگزار خواهد شد که ضمن اجرای سخنرانی و پانل آموزشی از دانشجويان برتر رشته‌ معماري تقدير به‌عمل خواهد آمد.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود