19 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 141657

ضرورت ترویج آموزش امدادگری بین اقشار مختلف به منظور پیشگیری ازحوادث

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ضرورت ترویج آموزش امدادگری بین اقشار مختلف به منظور پیشگیری ازحوادث


مدیر عامل جمعیت هلال احمر البرز بر ضرورت ترویج آموزش امدادگری به اقشار مختلف جامعه تاکید کرد و گفت: جمعیت هلال احمر آماده برگزاری دوره های آموزشی امدادگری به صورت رایگان برای تمامی اقشار جامعه و به ویژه خانواده ها است.
احسان نصیری درسخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه کرج، گفت: آموزش امدادی به اقشار مختلف مردم برای پیشگیری از حوادث های احتمالی از پیشامدهای بد جلوگیری می کند.
وی برگزاری دوره های آموزش امدادگری را از وظایف اصلی جمعیت هلال احمر عنوان وخاطرنشان کرد:نیروهای متخصص این جمعیت همواره آماده ارائه خدمت و انجام عملیات در هر زمان و حادثه غیر منتظره و برگزاری دوره های آموزش همگانی رایگان هستند. نصیری یادآورشد: اکنون بیش از 10هزارنفر امدادگر با جمعیت هلال احمر استان البرز همکاری دارند که امیدواریم با آموزش های مستمر این آمار به بیش از 25هزارنفر برسد. وی افزود: هرچه تعداد داوطلبان آموزش دیده دراستان البرز افزایش یابد به طور قطع میزان خدمات دهی و امدادرسانی بیشتر خواهد بود همانطورکه درماه گذشته سیل شدیدی درشهرستان طالقان رخ داد و بلافاصله امدادگران به محل حادثه اعزام شدند. وی ایجاد سه شعبه هلال احمر درشهرستان های فردیس، اشتهارد و طالقان را بسیار مبارک دانست و افزود: توجه بیش از پیش مسوولان استان برای افزایش پایگاه های ثابت امداد و نجات جمعیت هلال احمر در تمامی شهرستان ها ضرورت دارد. نصیری با اشاره به جایگاه ویژه استان البرز در راه های مواصلاتی کشور، افزود امدادگران جمعیت هلال احمر استان به دلیل تردد بی شمار خوردوها در سطح استان، همواره در آمادگی و خدمت رسانی بوده و هستند. نصیری با بیان اینکه امداد و نجات رکن اصلی خدمت در جمعیت هلال احمر است ، خاطرنشان کرد : تلفن گویای 112به صورت 24ساعته آماده تماس برای کمک وامدادرسانی به هموطنان است. درحال حاضر شش پایگاه ثابت و سه پایگاه سیار دراستان البرزفعال است . 18 تا 24 اردیبهشت ماه هفته جهانی هلال احمر نامگذاری شده است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود