9 آبان 1391
شماره خبر: 14186

ارسال بیش از 12 هزار کیسه خون از البرز به استان های دیگر

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

سپیدار آنلاین: مدیرکل انتقال خون استان البرز از ارسال بیش از 12 هزار کیسه خون و فرآورده های خونی از استان البرز به استان های دیگر کشور خبر داد.
محمد قاسم اسلامی اظهار داشت: طی 6 ماهه اول سال جاری انتقال خون استان البرز 12 هزار و 574 واحد خون و فرآورده های خونی را از این استان به دیگر استان های کشور ارسال کرده است. وی ادامه داد: در شش ماهه اول سال جاری تعداد 37 هزار و 856 نفر به سه پایگاه فعال اهدای خون در سطح شهرستان کرج جهت اهدای خون مراجعه کرده اند.
مدیر کل انتقال خون استان البرز افزود: از این تعداد 39 درصد اهدا کننده مستمر بوده اند که این افراد سالانه 2 تا 4 بار خون اهدا کرده اند. اسلامی تصریح کرد: از کل اهدا کنندگان خانم ها 5 درصد و آقایان 95 درصد توفیق اهدای خون داشته اند. وی با اشاره به اینکه تعداد 12 هزار و 574 واحد خون و فرآورده های خون به استان های مختلف ارسال شده است، اضافه کرد: بیش از 18 هزار واحد پلاسما در 6 ماهه نخست سال جاری به ستاد مرکزی انتقال خون ایران ارسال شده است. وی گفت: تا با ارسال به شرکت های پالایشگر خارجی از پلاسمای تولید داخل فرآورده های پلاسمایی تهیه و به کشور بازگشت تا توسط بیماران مصرف شود. مدیرکل انتقال خون استان البرز ضمن تشکر از مردم نوعدوست استان البرز خواستار حمایت بیشتر مسئولان استان البرز برای استفاده از ظرفیت های این استان شد. اسلامی اظهار داشت: به دلیل اینکه نیاز به خون امری دائمی است از مردم ایثارگر استان تقاضامند هستیم در طول سال به پایگاه های اهدای خون میدان توحید، میدان آزادگان و گلزار غربی در سطح شهر مراجعه کنند.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود