28 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 142163

مضرات فضای مجازی باید برای مردم تبیین شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

 مضرات فضای مجازی باید برای مردم تبیین شود


مسوول قرارگاه فضای مجازی و سایبری بسیج دانشجویی استان البرز گفت: مضرات استفاده غیر اصولی از فضای مجازی باید برای مردم تبیین شود.
پویا پارسا افزود: فضای سایبری و مجازی در بین مردم همه گیر شده است و هدف فعالان در فضای مجازی و سایبری باید ارتقای دانش و آگاهی مردم بخصوص خانواده ها باشد.
وی اظهار داشت: در زمانی که تلفن همراه و رایانه های شخصی به عنوان وسیله ای جدانشدنی در کنار افراد و خانواه ها قرار گرفته، لازم است مسوولان ذی ربط با برنامه ریزی صحیح نسبت به استفاده از فضای سایبری و برقراری ارتباط با دنیای مجازی جوانب لازم و احتیاط را برای استفاده کنندگان بالا ببرند.وی تاکید کرد: به جای جلوگیری از استفاده مردم از فضاهای مجازی بهتر است با افزایش دانش و سواد خانواده ها در این زمینه، آسیب های این حوزه را کاهش داد. پارسا گفت: اگر بتوان ازهم اندیشی همه افراد صاحب نظر که در فضای سایبری فعالیت دارند استفاده کرد ، می توان تغذیه فکری مناسبی برای موفقیت در این عرصه بدست آورد. مسوول قرارگاه فضای مجازی و سایبری بسیج دانشجویی استان البرز بیان کرد : فضای سایبری مانند تیغ دو لبه است که هم مزیت و هم معایبی دارد و امروز فعالیت میلیون ها نفر مردم در فضاهای اجتماعی گوناگون ، ظرفیت بزرگی است که باید مورد توجه کارشناسان قرار گیرد. پارسا افزود: دشمنان برای همه بخش ها با تهاجم فرهنگی برنامه دارند و راههای رخنه در امور را خوب می دانند و مسوولان و دست اندرکاران باید با حساسیت وارد این عرصه شده و ضمن دفاع از حریم خانواده ها و کشور ، راه و روش صحیح را به اقشار مختلف مردم ارایه کنند. مسوول قرارگاه فضای مجازی و سایبری بسیج دانشجویی استان البرز با بیان اینکه رسانه های مجازی و فناوری های دیجیتالی، نقش عمده ای در شکل دهی به افکار عمومی دارند و می توانند فرهنگ را تحت تاثیر خود قرار دهند ، اظهار داشت: یکی از کارکردهای ویژه رسانه ها و خصوصا شبکه های اجتماعی مجازی، اطلاع رسانی و پوشش خبری است. پارسا اضافه کرد: به دلیل گستردگی حوزه تسلط شبکه های اجتماعی مجازی در جوامع امروزی، لازم است که همگام با رشد و تکامل تکنولوژیکی و محتوایی این شبکه ها بویژه نقش آنها در تحولات اجتماعی، مطالعات بیشتری صورت گیرد. وی در پایان تصریح کرد: حال که شرایط به گونه ‏ای است خواسته یا ناخواسته در قرن بیست ‏و یکم به سرمی بریم ، بهتراست که به ابزار و وسایل زندگی در این قرن مجهز شده و با علم براینکه رسانه‏های مجازی یکی از مهم ترین و در عین حال دسترس ترین وسیله حرکت در این دوران پرتلاطم به شمار می روند ، تلاش کنیم سطح اطلاعات و آگاهی مردم جامعه را با استفاده بهینه از فضای مجازی موجود به نحو مطلوب افزایش دهیم.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود