10 خرداد 1394
شماره خبر: 143064

حضور اقوام مختلف در البرز باعث رونق صنایع دستی می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

حضور اقوام مختلف در البرز باعث رونق صنایع دستی می شود


نماینده ولی فقیه در البرز حضور اقوام مختلف در البرز را باعث رونق صنایع دستی دانست و گفت: مسئولان در اداره کل میراث فرهنگی در این زمینه تلاش کنند.
مدیر کل میراث فرهنگی البرز پیش از ظهر امروز با آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد. آیت الله حسینی همدانی با اشاره به ضعفهای زیرساختی استان البرز در حوزه گردشگری اظهار کرد: امیدواریم با تلاش مدیران در حوزه میراث فرهنگی ضعف های گردشگری برطرف و این صنعت در البرز نوپا رشد کند. وی در ادامه با اشاره به پتانسیل های بالقوه استان البرز برای توسعه گردشگری و وجود قطب های گردشگری متعدد گفت: با توجه به پیوست های فرهنگی و زیست محیطی و جبران ضعف های مدیریتی و پوشش آنها می توان در این حوزه موفق بود. نماینده ولی فقیه در البرز حضور اقوام مختلف در البرز را فرصتی برای رونق صنایع دستی دانست و گفت: در این زمینه باید برنامه ریزی مدونی صورت پذیرد چرا که سرمایه گذاری در حوزه صنایع دستی به ایجاد اشتغال منجر می شود.
هفتاد رشته از صنایع دستی کشور در البرز فعالیت دارند
وی خطاب به مدیران میراث فرهنگی البرز گفت: اگر احساس کردید حضور ما در حوزه میراث فرهنگی گره گشا خواهد بود حاضریم در رفع موانع و مشکلات با توجه به اهمیت بالای میراث فرهنگی استان گام برداریم. در ادامه عبدالناصر میرچی با تبیین کلیات برنامه ها و سیاست های اداره کل میراث فرهنگی استان البرز و بحث پیرامون حوزه های تخصصی سازمان اظهار کرد: با وجود حساسیت های فراوان استان البرز و تخصصی بودن کار در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای ارتقاء این حزه از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهیم بود. وی با اشاره به وجود محور کرج – چالوس، کاخ مروارید و تپه ازبکی و دیگر جاذبه های تاریخی و گردشگری، افزود: بایستی با برنامه ریزی صحیح و مدون سهم قابل توجهی از کاستی ها را در خصوص ارتقاء حوزه های تخصصی مربوطه در البرز جبران کینم.
میرچی در پایان با اشاره به اینکه صنایع دستی در این البرز حرفهای زیادی برای گفتن دارد، گفت: هفتاد رشته از صنایع دستی کشور در البرز فعالیت دارند و پتانسیل های تولید هفتاد درصد از صنایع دستی از میان رشته های ثبت شده در البرز وجود دارد این نکته ای است که می توان به عنوان مزیت البرز و فرصتی برای رونق صنایع دستی در نظر گرفت.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود