19 خرداد 1394
شماره خبر: 143458

مشکلات آبرسانی سرحدآباد شهرستان فردیس بررسی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

مشکلات آبرسانی سرحدآباد شهرستان فردیس بررسی شد


مشکل کمبود آب و چگونگی مدیریت شبکه آب منطقه ای سرحدآباد شهرستان فردیس روز دوشنبه با حضور مدیر عامل آبفای استان البرز در دفتر فرمانداری فردیس بررسی شد.
ساکنان سرحدآباد در دو محله شمالی و جنوبی با بیش از سه هزار مشترک و 10 هزار نفر جمعیت در حوزه اسحفاظی کرج و فردیس قرار دارد، مشکلات کم آبی مردم سرحدآباد با حضور رضایی فر مدیر عامل آبفای استان البرز، مهرور فرماندار فردیس و خاکی فیروز مسول آبرسانی بخش خصوصی سرحدآباد که سالها گریبانگیر بودند در میان گذاشتند. ساکنان سرحدآباد شهرستان فردیس اظهار داشتند کمبود آب و قطعی آب سالهای گذشته تاکنون مشکلاتی را برای آنها به وجود آورده ضمن اینکه شرکت آبرسانی بخش خصوصی تاکنون نتوانسته به این مشکل پایان دهد لذا از مدیر عامل آبفای استان البرز و فرمانداری فردیس خواستند با تحویل آبرسانی سرحدآباد ضمن اقدام فوری برای بازسازی و توسعه شبکه آبرسانی سرحدآباد این شبکه را به منابع پرآب کرج منتقل شود.
مدیر عامل آب و فاضلاب استان البرز در این نشست گفت: بنابراین شد که در راستای دستور قانونی و ضوابط شرکت آب وفاضلاب استان البرز و مصوبات شورای تامین شهرستان فردیس شرکت آبفای استان البرز ورود پیدا کند. رضایی فر افزود: ظرف مدت 10 روز تا 28 خرداد ماه جاری نمایندگان شرکت آب وفاضلاب استان البرز و فرمانداری فردیس با هیئت امنای آبرسانی بخش خصوصی سرحداباد شهرستان فردیس نشستی را با هم بگذارند تا آن امکانات، تعداد مشترکان و تعهداتی که به شرکت آبفای استان البرز می دهند را تقدیم کنند. وی تصریح کرد: 28 خرداد ماه جاری جلسه نهایی را در فرمانداری فردیس خواهیم داشت تا به صورت ریشه ای و قانونی این مشکل حل وفصل شود. رضایی فر گفت: آبرسانی بخش خصوصی سرحداباد شهرستان فردیس یک حلقه چاه را در حال حفاری دارد و شرکت آبفای استان البرز پیش قدم شد در این زمینه همکاری کند تا یک حلقه چاه را دریافت کند و شهروندان سرحدآباد بتوانند در ماه مبارک رمضان را پشت سربگذارند تا زمینه نقل و انتقال آبرسانی سرحدآباد فردیس به صورت قانونی فراهم شود. فرماندار فردیس نیز گفت: با توجه به مشکلات در بخش تامین آب شرب ساکنان سرحدآبادفردیس اتفاق افتاد با پیگیری و بازدیدی که از طریق آبفای شهرستان فردیس و فرمانداری انجام شد جلسه ای امروز تشکیل شد یکی از مواردی که قانونی باید انجام شود تحویل آبرسانی خصوصی به آبفای شهری است. مهدی مهرور افزود: مصوبه جلسه این شد تا 28 خرداد ماه جاری این اتفاق بیفتد و قرار شد امکانات و تجهیزات آبرسانی بخش خصوصی سرحدآباد شهرستان فردیس وضعیت آماده شود و تا با مشارکت هر دو دستگاه جلسه ای را با آبفای شهرستان فردیس و استان البرز تشکیل شود. وی ادامه داد: مقرر شد با هماهنگی آبفای استان و شهرستان فردیس چاهی را که در حال احداث است ادامه کار بدهند تا آن تاریخ حل شود و از آن تاریخ به بعد با تحویل این آبرسانی به آبرسانی دولتی باشد تا شاهد رفع مشکل کم آبی و قطعی آب در سرحدآباد باشیم. فرماندار فردیس گفت: امیدوارم با تحویل آبرسانی بخش خصوصی سرحدآباد شهرستان فردیس به آبرسانی دولتی خدمات دهی به آنان بهتر خواهد شد. مهرور افزود: امسال به واسطه کاهش نزولات آسمانی و کمبود آب، شهروندان باید با اصلاح الگوی مصرف در مصرف آب صرفه جویی به عمل آورند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود