21 خرداد 1394
شماره خبر: 143644

احتمال آتش سوزی در جنگل ها همزمان با فصل رویش افزایش می یابد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

احتمال آتش سوزی در جنگل ها همزمان با فصل رویش افزایش می یابد


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: احتمال آتش سوزی در جنگل ها و مراتع در فصل رويش همزمان با بالا رفتن درجه حرارت افزايش قابل توجه ای می یابد.
مانور اطفای حریق در مراتع و جنگل های روستای نوجان بخش آسارای شهرستان کرج به منظور آمادگی و هماهنگی و همچنین کاهش خسارت در مواقع بحران برگزار شد.یان مانور به همت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرج و یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز برگزار شد. حسین میررجبی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به پوشش گياهی عرصه های منابع طبيعی، اظهار کرد: احتمال آتش سوزی در جنگل ها مراتع در فصل رويش همزمان با بالا رفتن درجه حرارت افزايش قابل توجه ای می یابد. این مسئول با اشاره به وقوع زودهنگام حریق در برخی استانها در سال جاری، گفت: رخدادهای این چنینی نشانگر صحت اين پيش بينی است و به نظر می رسد بروز بحران محتمل باشد، بنابر اين چنانچه تمهيدات لازم به منظور حفظ آمادگی و با توان مقابله چاره انديشی نگردد، آتش سوزی های به وقوع پيوسته ابعاد گسترده تری به لحاظ تعداد و سطح خواهند داشت. میررجبی در پایان گفت: هدف از برگزاری این مانور در مراتع روستای نوجان شهرستان کرج بررسی هماهنگی و تعامل همه دستگاهها است تا در صورت بحران میزان خسارت به حداقل خواهد رسید.
اهمیت مراتع و جنگل ها در میان مردم به صورت فرهنگ نهادینه شود
در ادامه حامد فرضی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرج گفت: باید اهمیت مراتع و جنگل ها در میان مردم به صورت فرهنگ نهادینه شود برگزاری این مانورها در نهادینه کردن این فرهنگ از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه اردشیر جابری فرمانده یگان حفاظت اداره کل منالبع طبیعی و آبخیزداری استان البرز بیان کرد: با انجام این مانور هماهنگی بین دستگاه های مربوطه مورد ارزیابی قرار می گیرد و پس از اتمام آن نقاط ضعف و قوت کار در جلسه ای بررسی خواهد شد. در این مانور به منظور استفاده از ظرفیت ها استان های هم جوار در زمان وقوع بحران حریق در مراتع وجنگل ها، یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین حضور داشتند. در اين مانور آموزش های تخصصی در ارتباط با اطفاء حريق در مراتع و جنگل به حاضران آموزش داده شد.
در این مانور استانداری، فرمانداری کرج، بخشداری مرکزی، بخشداری آسارا، مدیریت جهاد کشاورزی، حفاظت محیط زیست، هلال احمر ، آتش نشانی و بسیج سازندگی، راه و شهرسازی و سازمان های مردم نهاد فعال در عرصه منابع طبیعی همکاری کردند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود