25 خرداد 1394
شماره خبر: 143828

مسوولان فضا را برای بیان دیدگاه های دانشجویان باز کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

مسوولان فضا را برای بیان دیدگاه های دانشجویان باز کنند


مدیرکل اموردفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشوربرایجاد فضای بازسیاسی، فرهنگی و اجتماعی برای بیان دیدگاه های دانشجویان تاکید کرد.
حجت الاسلام اسماعیل پوررضا درآیین گشایش دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در پردیس فرهنگیان استان البرز افزود: شرایط و فضای باز سیاسی، فرهنگی و اجتماعی لازم باید از سوی مسوولان دانشگاه ها فراهم شود تا دانشجویان و استادان بتوانند در چنین فضایی به دورازهرگونه دغدغه مسایل مختلف را در کرسی های آزاد اندیشی مطرح کنند. وی با اشاره به اینکه نباید فضای دانشگاه های کشور امنیتی شود، گفت: رهبر معظم انقلاب نیز دربیانات خویش به طورمکرر برایجاد فضای باز دردانشگاه ها برای بیان انتقادات و دیدگاه های استادان و دانشجویان تاکید دارند. پوررضا با تاکید بربرگزاری کرسی های آزاد اندیشی دردانشگاه فرهنگیان افزود: باید این فرصت را به دانشجو معلم بدهیم که ابراز وجود کند و فضا برای نقد مسوولان فراهم شود. وی، نقش مراکز تربیت معلم در کشوررا مهم و اساسی دانست و گفت: دانشجومعلم باید بداند که کار تربیتی را از کجا شروع و به کجا ختم کند و درکلاس چگونه برخورد نماید تا دانش آموزانی فهیم، راستگو، شجاع و باادب تربیت شود. مدیرکل اموردفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها افزود: این وظیفه دست اندرکاران دانشگاه فرهنگیان است که بستر را برای تربیت معلمان متعهد و متخصص فراهم کنند.
پوررضا گفت: معلمان درنظام اسلامی رسالت عظیمی بر دوش دارند ضمن آنکه حرکت در دوران پیروزی انقلاب اسلامی ارزشمند بوده است . وی با بیان اینکه کاردر دانشگاه فرهنگیان سخت و دشوار است و بیان داشت: امروز استعمار آمده تا خوبی ها را از جامعه اسلامی بگیرد و بدی ها را پس دهد. مدیرکل اموردفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اظهار داشت: هرجا که دانشگاهیان با تمام وجود ورود به مسایل و مشکلات جامعه کرده اند، نتایج خوبی حاصل شده است وقله های علمی زیادی فتح شد. پوررضا، سندتحول بنیادین آموزش وپرورش را یک ریل گذاری جدید دانست که سالها برای تدوین آن زمان صرف شده است. مدیر امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور افزود: ترویج ازدواج دانشجویی و برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی برای دانشجویان متاهل از برنامه های اولویت دار دفاتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های کشور است. در این آیین حجت الاسلام سید محمد هاشمی به عنوان مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در پردیس فرهنگیان استان البرز مستقر درشهرستان فردیس معرفی شد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود