30 خرداد 1394
شماره خبر: 144152

همراهی مردم و دولت در اطفاء حریق در ارتفاعات حوضه آبخیز فشند ساوجبلاغ

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

همراهی مردم و دولت در اطفاء حریق در ارتفاعات حوضه آبخیز فشند ساوجبلاغ


این حریق که در ارتفاعات فراغ کش حوضه آبخیز فشند رخ داده بود، با حضور حداکثری مردم و تلاش نیروهای منابع طبیعی، حفاظت محیط زیست و مدیریت بحران بعد از سه ساعت پیاده روی در ارتفاعات صخره ای، مهار و اطفاء شد.
مهندس حسین میررجبی، مدیر کل ضمن تشکر از همراهی مردم در این عملیات اطفاء حریق اعلام نمود: همواره معتقدیم حفاظت از انفال و عرصه های ملی بدون مشارکت مردم امکان پذیر نخواهد بود و اقدامات این اداره کل در جلب مشارکت مردم در این زمینه و برگزاری جلسات ترویجی با مردم، گردهمایی شوراها و مانورهای انجام شده تاثیر بسزایی در موفقیت این عملیات داشته است. این حریق با همکاری نیروهای مردمی، دهیار، پایگاه بسیج شهید آوینی و شورای اسلامی روستای فشند با نیروهای منابع طبیعی، حفاظت محیط زیست و مدیریت بحران در ساعت 3 بامداد بیست و نهم خرداد اطفاء و مهار گردید. نیروهای مردمی حاضر در عملیات اطفاء حریق آماده باش خود را جهت حفاظت از اراضی ملی اعلام نمودند که حضور حداکثر مردمی در این عملیات نشان از این موضوع می باشد. به دلیل صعب العبور بودن مسیر جهت اطفاء حریق ازکپسول بیو اکست، آتش کوب، فلکس بک، شن کش و تیغه استفاده شد. با عنایت به سیاست سازمان جنگل ها بر مشارکت مردم و شعار " منابع طبیعی با مردم، برای مردم " و اقدامات انجام پذیرفته، روابط عمومی این اداره کل همراهی مردم جهت حفاظت از اراضی ملی و این حضور حداکثری مردم را به عموم هموطنان عزیز تبریک گفت.
بر اساس این گزارش وسعت مراتعی که دچار آتش سوزی شد 5 هکتار بوده و علت حادثه انسانی، سهوی و یا عمدی بودن آن در دست بررسی می باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود